ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΡΑΠΑΤΑΣ


Ένα ιστορικό γεγονός λαμβάνει χώρα στην Κορινθία και κατ’ επέκταση στην Πελοπόννησο και αυτό δεν είναι άλλο από την ηλεκτροκίνηση των τραίνων μετά από 120 χρόνια ατμοκίνησης και ντιζελοκίνησης.
Το βήμα ανάπτυξης που καρτερούσε ο σιδηρόδρομος στα μέρη μας ήρθε έστω και με μεγάλη καθυστέρηση σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Δεν θα μπω καθόλου στον κόπο να κάνω σύγκριση της χώρας μας σιδηροδρομικά με χώρες, όπως η Γαλλία και η Γερμανία, αλλά ενδεικτικά αναφέρω ότι η γειτονική μας χώρα η Τουρκία έχει ηλεκτρικά τραίνα από την δεκαετία του 1970!

Η ηλεκτροκίνηση των τραίνων καθιστά τον σιδηρόδρομο το πιο οικολογικό και φιλικό μέσο μεταφοράς προς το περιβάλλον, καθώς οι εκπομπές ρύπων στην ατμόσφαιρα είναι μηδενικές. Επίσης η σύγχρονη κατασκευή της υποδομής σε συνδυασμό με τους νέους αρθωτούς συρμούς καθιστούν αθόρυβα τα νέα τραίνα και πιο γρήγορα.
Τα τραίνα φέρουν υποδομή για άτομα με κινητικές δυσκολίες καθώς και ποδηλάτες.
Ενώ το αντίτιμο του εισιτηρίου είναι το φθηνότερο σε σχέση με άλλα μέσα μεταφοράς και ειδικότερα του αυτοκινήτου.
Ενδεικτικά αναφέρεται ότι η μετάβαση προς Αθήνα με αυτοκίνητο και επιστροφή κοστίζει περίπου τα 50-60 ευρώ και με τα διόδια ενώ με τον προαστιακό για Αθήνα (πήγαινε-έλα) μόλις 10 ευρώ.
Ενώ υπάρχουν πολύ φτηνά εισιτήρια για τους ηλικιωμένους, τους φοιτητές, αλλά και τα άτομα με κινητικές δυσκολίες.
Τέλος, το σύγχρονο σύστημα σηματοδότησης αμφίδρομης, με τηλεδιοίκηση και η τηλεμαντική, καθιστούν τα τραίνα του προαστιακού τα πιο σύγχρονα και ασφαλή μέσα μετακίνησης. Μάλιστα, η εγκατάσταση και του συστήματος (T.R.S.S) σύστημα που μεταφέρει την ένδειξη του ερυθρού σηματοδότη στο συρμό , στην περίπτωση που ο ηλεκτροδηγός δεν το αντιληφθεί και ακινητοποιεί αυτομάτως τον συρμό που πέρασε με κόκκινο.
Μοναδική παραφωνία ο αραιός αριθμός δρομολογίων (1 ανά ώρα) ενώ το ορθό για εύρυθμη λειτουργία του σιδηρόδρομου στην περιοχή πρέπει να είναι τουλάχιστον τρία δρομολόγια ανά ώρα με συχνότητα ένα δρομολόγιο ανά 20 λεπτά, όπως γίνεται σε όλα τα προηγμένα σιδηροδρομικά δίκτυα της Ευρώπης.
Ενώ ερώτημα μεγάλο τίθεται γιατί ενώ η γραμμή είναι για 200 χλμ./ώρα (ταχύτητα) τα τραίνα εξακολουθούν να κινούνται με το πολύ 140 χλμ./ώρα.
Ενώ αν δίνονταν για ταχύτητες 180 χλμ./ώρα όπως προβλέπεται από τον αρχικό σχεδιασμό, θα εκμηδενίζονταν οι αποστάσεις και θα καθιστούσαν τον προαστιακό ασυναγώνιστο μέσο μεταφοράς σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο μέσο.
Μήπως η κυβέρνηση προστατεύει συντεχνίες και ανταγωνιστικούς κύκλους ή και αυτή η επιλογή εντάσσεται στην πολιτική ενάντια στο σιδηρόδρομο;
Κλείνοντας, ως επίλογο καταλήγουμε ότι έστω και αν δεν έχει δοθεί ο σιδηρόδρομος στην πλήρη διάσταση και τις δυνατότητες του ο νέος ηλεκτροκίνητος προαστιακός συμβάλλει τα μέγιστα στην μείωση των κοινωνικών και οικονομικών ανισοτήτων ανάμεσα στους πολίτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Έργο που το Λουτράκι δεν έχει ακόμα, επειδή είχε την ατυχία να έχει δήμαρχο τον Γιώργο Γκιώνη την ώρα που έπρεπε να είχε γίνει!
You can leave a response, or trackback from your own site.

0 Response to "Επιτέλους ο προαστιακός κινείται με ηλεκτρισμό"