Σύμφωνα με εκπροσώπους της αγοράς, παρά τις μεγάλες προσφορές, που κάνουν τα εμπορικά καταστήματα και φθάνουν έως και 50%, οι καταναλωτές στην πλειοψηφία τους δεν προχωρούν σε σημαντικές αγορές, καθώς φαίνεται να έχουν θέσει όριο στα έξοδά τους για ψώνια, αναβάλλοντας τις αγορές τους για την περίοδο των εκπτώσεων. Επίσης, ο εμπορικός κόσμος εκτιμά ότι η πτώση της κατανάλωσης θα συνεχιστεί και το νέο έτος και πολλοί επιχειρηματίες εκφράζουν τους φόβους τους για "έκρηξη" λουκέτων από τη νέα χρονιά.
Η οικονομική κρίση, που πλήττει τη χώρα μας, έχει επηρεάσει όλους τους κλάδους του λιανεμπορίου. Σύμφωνα με στοιχεία της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ), η μεγαλύτερη πτώση εμφανίζεται στον τομέα της ένδυσης-υπόδησης της τάξης του 40%, μείωση 15% καταγράφουν τα είδη δώρων, τα τρόφιμα παρουσιάζουν πτώση 10%, τα ποτά 25% και τα ηλεκτρονικά 20%. Εξαίρεση αποτελούν τα παιδικά, όπου ο τζίρος τους κυμαίνεται στα ίδια επίπεδα με πέρυσι, ενώ ο τζίρος των παιχνιδιών ανέρχεται στα 150 εκατ. ευρώ και εμφανίζει μια μικρή απόκλιση της τάξης του -3/-5%.
Όπως προκύπτει από τους υπολογισμούς της ΕΣΕΕ, ο τζίρος της λιανικής, συμπεριλαμβανομένων και των τροφίμων, κατά την τρέχουσα εορταστική περίοδο, μειώθηκε στα 13,2 δισ. ευρώ από 16,4 δισ. ευρώ περίπου, την αντίστοιχη περυσινή εορταστική περίοδο, ενώ ο τζίρος, χωρίς τις δαπάνες για τρόφιμα, έχει υποχωρήσει πάνω από 8 δισ. ευρώ από 10,5 δισ. ευρώ πέρυσι. Επίσης, μείωση 25% σημείωσε ο όγκος πωλήσεων στη χριστουγεννιάτικη αγορά, ενώ πτώση πάνω από 30% παρουσιάζει από την αρχή της χρονιάς.
Πηγή : ΑΠΕ-ΜΠΕ
0 Response to "Πτώση τζίρου 40% στην αγορά"