Για την πρόθεση του Υπουργείου να άρει την απαγόρευση στην πετρελαιοκίνηση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ενημέρωσε ο Υπουργός Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Γιώργος Παπακωνσταντίνου, την αρμόδια επιτροπή περιβάλλοντος στην Βουλή.
Το θέμα απασχολεί όλους τους εμπλεκόμενους φορείς από το 1991, όταν ουσιαστικά ψηφίστηκε η απαγόρευση της πετρελαιοκίνησης στα οχήματα με εξαίρεση τα επαγγελματικά, όπως τα ταξί, τα ελαφρά και βαρέα φορτηγά, καθώς και τα λεωφορεία στα δύο μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας.
Μετά την συνεδρίαση της επιτροπής, η Βουλευτής Κορινθίας Κατερίνα Φαρμάκη, η οποία είναι μέλος της επιτροπής Περιβάλλοντος και εισηγήτρια του κοινοβουλευτικού τομέα εργασίας για θέματα Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, δήλωσε:
«Από το 1991 που έχει ληφθεί το μέτρο της απαγόρευσης των πετρελαιοκίνητων οχημάτων κάτω των 4 τόνων δεν έχει ουσιαστικά αποδώσει τα αναμενόμενα στην μείωση των τιμών των ρύπων στην ατμόσφαιρα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Η κυκλοφορία των γηρασμένων, ρυπογόνων και επικίνδυνων επαγγελματικών οχημάτων, το λαθρεμπόριο από το οποίο το κράτος χάνει περισσότερα από 2 δισ. ευρώ ετησίως, η νοθεία στα καύσιμα αλλά και η χρήση άλλου είδους καυσίμου στην κίνηση, όταν αυτό προορίζεται, για παράδειγμα, για την ναυτιλία και την θέρμανση, το ξεπερασμένο μέτρο του δακτυλίου το οποίο φαίνεται πως έχει χάσει τον περιβαλλοντικό του χαρακτήρα, αποτελούν ζητήματα τα οποία θα πρέπει να εξεταστούν και να επιλυθούν.
Επίσης από την άλλη μεριά, η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη αποτελούν τις μοναδικές πόλεις στην Ε.Ε., όπου απαγορεύεται η κίνηση πετρελαιοκίνητων Ι.Χ., αλλά και επαγγελματικών οχημάτων κάτω των 4 τόνων. Για να αντιμετωπιστεί το θέμα αυτό, χρειάζονται συνδυαστικά μέτρα που περιλαμβάνουν την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου καυσίμων, την αναδιάρθρωση του δακτυλίου, την απαγόρευση κυκλοφορίας εντός δακτυλίου για τα παλιά Ι.Χ., αλλά και τα βαρέα φορτηγά, την απόσυρση των παλιών βαρέων φορτηγών, την ανανέωση του στόλου των ταξί, αλλά και τους εντατικούς ελέγχους των αρχών για ΚΤΕΟ.
Όλα τα παραπάνω, είναι προς εξέταση όπως μας ενημέρωσε ο Υπουργός Περιβάλλοντος κ. Παπακωνσταντίνου, και θεωρώ ότι πρέπει να προχωρήσουμε στην άρση της απαγόρευση, φτάνει να επιλύσουμε όλα τα ζητήματα που έχουν αρνητική επίπτωση στην πετρελαιοκίνηση, καθώς και να διασφαλίσουμε έναν ικανό ελεγκτικό μηχανισμό.»
Κατερίνα Φαρμάκη – Γκέκη
Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Νομού Κορινθίας
Το θέμα απασχολεί όλους τους εμπλεκόμενους φορείς από το 1991, όταν ουσιαστικά ψηφίστηκε η απαγόρευση της πετρελαιοκίνησης στα οχήματα με εξαίρεση τα επαγγελματικά, όπως τα ταξί, τα ελαφρά και βαρέα φορτηγά, καθώς και τα λεωφορεία στα δύο μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας.
Μετά την συνεδρίαση της επιτροπής, η Βουλευτής Κορινθίας Κατερίνα Φαρμάκη, η οποία είναι μέλος της επιτροπής Περιβάλλοντος και εισηγήτρια του κοινοβουλευτικού τομέα εργασίας για θέματα Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, δήλωσε:
«Από το 1991 που έχει ληφθεί το μέτρο της απαγόρευσης των πετρελαιοκίνητων οχημάτων κάτω των 4 τόνων δεν έχει ουσιαστικά αποδώσει τα αναμενόμενα στην μείωση των τιμών των ρύπων στην ατμόσφαιρα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Η κυκλοφορία των γηρασμένων, ρυπογόνων και επικίνδυνων επαγγελματικών οχημάτων, το λαθρεμπόριο από το οποίο το κράτος χάνει περισσότερα από 2 δισ. ευρώ ετησίως, η νοθεία στα καύσιμα αλλά και η χρήση άλλου είδους καυσίμου στην κίνηση, όταν αυτό προορίζεται, για παράδειγμα, για την ναυτιλία και την θέρμανση, το ξεπερασμένο μέτρο του δακτυλίου το οποίο φαίνεται πως έχει χάσει τον περιβαλλοντικό του χαρακτήρα, αποτελούν ζητήματα τα οποία θα πρέπει να εξεταστούν και να επιλυθούν.
Επίσης από την άλλη μεριά, η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη αποτελούν τις μοναδικές πόλεις στην Ε.Ε., όπου απαγορεύεται η κίνηση πετρελαιοκίνητων Ι.Χ., αλλά και επαγγελματικών οχημάτων κάτω των 4 τόνων. Για να αντιμετωπιστεί το θέμα αυτό, χρειάζονται συνδυαστικά μέτρα που περιλαμβάνουν την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου καυσίμων, την αναδιάρθρωση του δακτυλίου, την απαγόρευση κυκλοφορίας εντός δακτυλίου για τα παλιά Ι.Χ., αλλά και τα βαρέα φορτηγά, την απόσυρση των παλιών βαρέων φορτηγών, την ανανέωση του στόλου των ταξί, αλλά και τους εντατικούς ελέγχους των αρχών για ΚΤΕΟ.
Όλα τα παραπάνω, είναι προς εξέταση όπως μας ενημέρωσε ο Υπουργός Περιβάλλοντος κ. Παπακωνσταντίνου, και θεωρώ ότι πρέπει να προχωρήσουμε στην άρση της απαγόρευση, φτάνει να επιλύσουμε όλα τα ζητήματα που έχουν αρνητική επίπτωση στην πετρελαιοκίνηση, καθώς και να διασφαλίσουμε έναν ικανό ελεγκτικό μηχανισμό.»
Κατερίνα Φαρμάκη – Γκέκη
Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Νομού Κορινθίας
0 Response to "ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΡΣΗ ΤΗΣ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΙΝΗΣΗ"