Κοινό μέτωπο κατά της είσπραξης διοδίων, στον οδικό άξονα-καρμανιόλα της Κορίνθου-Πατρών, συγκροτούν φορείς και πολίτες της Αχαΐας, της Ηλείας και της Αιτωλοακαρνανίας. Στην κίνηση αυτή δεν συμμετέχουν πολίτες ή φορείς από την Κορινθία, αφού φαίνεται πως λιγότερο κινούνται σε αυτό το οδικό δίκτυο, ή δεν έχουν ευαισθητοποιηθεί όσο θα έπρεπε για τον κίνδυνο που διατρέχουν κάθε φορά που θέλουν να κινηθούν προς την Αχαϊκή πρωτεύουσα.
Ήδη 60 οδηγοί από τους τρεις νομούς ετοιμάζουν ομαδική προσφυγή κατά της κοινοπραξίας «Ολυμπία Οδός», για παράνομη είσπραξη διοδίων, επικαλούμενοι την ευρωπαϊκή Οδηγία «η οποία θεμελιώνει το δικαίωμα άρνησης πληρωμής σε περίπτωση που ο δρόμος δεν είναι ασφαλής». Εκτός της ομαδικής προσφυγής των κατοίκων της Δυτικής Ελλάδας, άλλες 50 μεμονωμένες αγωγές έχουν κατατεθεί στο Διοικητικό Πρωτοδικείο Αθηνών από επαγγελματίες οδηγούς και ιδιώτες που ζητούν επιστροφή του αντιτίμου που έχουν καταβάλει και αποζημιώσεις για ηθική βλάβη.Αντιδράσεις στη νομαρχίαΑπό την πλευρά του ο πρώην υπουργός, Μανώλης Μπεντενιώτης, ως νομικός σύμβουλος της Νομαρχίας Αχαΐας, χαρακτηρίζει την συμπεριφορά της εταιρίας “Ολυμπία Οδός” παράνομη, αντισυμβατική και καταχρηστική, διότι όπως επισημαίνει, «ο δρόμος που εκμεταλλεύεται δεν έχει τα εχέγγυα εθνικής οδού». Σύμφωνα δε με τον ίδιο, θα συνεχιστούν οι καταλήψεις στα διόδια ως μέσο πίεσης, ενώ οι εκδηλώσεις διαμαρτυρίας θα έχουν μαζικό χαρακτήρα, λόγω του συντονισμού και της συνεργασίας των τριών νομών της Δυτικής Ελλάδας.
Ο αρμόδιος αντινομάρχης Αχαΐας, Σπύρος Θεοχάρης σημειώνει πως η Νομαρχία συνεργάζεται με ομάδα νομικών, που ετοιμάζουν τις επόμενες κινήσεις για τη δικαίωση των πολιτών, που αρνούνται να πληρώνουν διόδια. Η άρνησή τους στηρίζεται στην ευρωπαϊκή Οδηγία 1999/62, που ισχύει εδώ και 9 χρόνια. Η Οδηγία καθορίζει τους κανόνες που πρέπει να ακολουθούνται από τις χώρες- μέλη της Ε.Ε., εφόσον επιθυμούν να θεσπίζουν διόδια σε μια οδό.Έτσι λοιπόν, διόδια και τέλη χρήσης επιβάλλονται μόνο στους χρήστες αυτοκινητοδρόμων ή άλλων οδών με περισσότερες από μία λωρίδες κυκλοφορία, ανά κατεύθυνση, με διαχωριστική νησίδα. Επίσης, δεν πρέπει να διασταυρώνεται στο ίδιο επίπεδο με άλλη οδό.Αντί για κλειστό αυτοκινητόδρομο, αυτή τη στιγμή που στα περισσότερα από τα 141 χιλιόμετρα που χωρίζουν την Κόρινθο από την Πάτρα οι χρήστες οδηγούν σε μια λωρίδα κυκλοφορίας και μισή βοηθητική, χωρίς διαχωριστική νησίδα και δίχως φωτισμό τις νυχτερινές ώρες.Βέβαια, το θέμα αυτό έπρεπε να είχε ανακύψει χρόνια τώρα, που χάνονται ανθρώπινες ζωές και που η είσπραξη διοδίων θα έπρεπε να είχε χαρακτηριστεί παράνομη από τα δικαστήρια ήδη. Όμως, η εγκατάσταση ήδη της εταιρείας ”Ολυμπία Οδός”, που θα κατασκευάσει το έργο του αυτοκινητοδρόμου της Κορίνθου – Πατρών, θα πρέπει να δικαιολογήσει την είσπραξη του τέλους, ως ανταποδοτικού των εργασιών που ήδη γίνονται για την βελτίωση του οδικού άξονα.Η εταιρεία όπως επισημαίνει ανέλαβε έναν δρόμο με υποδομές του 1969, ενώ ήδη έχει επέμβει με τη μέθοδο της σφαιροβολής στα πιο επικίνδυνα σημεία και βελτιώσαμε τις αντιολισθητικές συνθήκες της ασφάλτου. Το κύριο έργο θα αρχίσει να φαίνεται από το Φεβρουάριο.
Ήδη 60 οδηγοί από τους τρεις νομούς ετοιμάζουν ομαδική προσφυγή κατά της κοινοπραξίας «Ολυμπία Οδός», για παράνομη είσπραξη διοδίων, επικαλούμενοι την ευρωπαϊκή Οδηγία «η οποία θεμελιώνει το δικαίωμα άρνησης πληρωμής σε περίπτωση που ο δρόμος δεν είναι ασφαλής». Εκτός της ομαδικής προσφυγής των κατοίκων της Δυτικής Ελλάδας, άλλες 50 μεμονωμένες αγωγές έχουν κατατεθεί στο Διοικητικό Πρωτοδικείο Αθηνών από επαγγελματίες οδηγούς και ιδιώτες που ζητούν επιστροφή του αντιτίμου που έχουν καταβάλει και αποζημιώσεις για ηθική βλάβη.Αντιδράσεις στη νομαρχίαΑπό την πλευρά του ο πρώην υπουργός, Μανώλης Μπεντενιώτης, ως νομικός σύμβουλος της Νομαρχίας Αχαΐας, χαρακτηρίζει την συμπεριφορά της εταιρίας “Ολυμπία Οδός” παράνομη, αντισυμβατική και καταχρηστική, διότι όπως επισημαίνει, «ο δρόμος που εκμεταλλεύεται δεν έχει τα εχέγγυα εθνικής οδού». Σύμφωνα δε με τον ίδιο, θα συνεχιστούν οι καταλήψεις στα διόδια ως μέσο πίεσης, ενώ οι εκδηλώσεις διαμαρτυρίας θα έχουν μαζικό χαρακτήρα, λόγω του συντονισμού και της συνεργασίας των τριών νομών της Δυτικής Ελλάδας.
Ο αρμόδιος αντινομάρχης Αχαΐας, Σπύρος Θεοχάρης σημειώνει πως η Νομαρχία συνεργάζεται με ομάδα νομικών, που ετοιμάζουν τις επόμενες κινήσεις για τη δικαίωση των πολιτών, που αρνούνται να πληρώνουν διόδια. Η άρνησή τους στηρίζεται στην ευρωπαϊκή Οδηγία 1999/62, που ισχύει εδώ και 9 χρόνια. Η Οδηγία καθορίζει τους κανόνες που πρέπει να ακολουθούνται από τις χώρες- μέλη της Ε.Ε., εφόσον επιθυμούν να θεσπίζουν διόδια σε μια οδό.Έτσι λοιπόν, διόδια και τέλη χρήσης επιβάλλονται μόνο στους χρήστες αυτοκινητοδρόμων ή άλλων οδών με περισσότερες από μία λωρίδες κυκλοφορία, ανά κατεύθυνση, με διαχωριστική νησίδα. Επίσης, δεν πρέπει να διασταυρώνεται στο ίδιο επίπεδο με άλλη οδό.Αντί για κλειστό αυτοκινητόδρομο, αυτή τη στιγμή που στα περισσότερα από τα 141 χιλιόμετρα που χωρίζουν την Κόρινθο από την Πάτρα οι χρήστες οδηγούν σε μια λωρίδα κυκλοφορίας και μισή βοηθητική, χωρίς διαχωριστική νησίδα και δίχως φωτισμό τις νυχτερινές ώρες.Βέβαια, το θέμα αυτό έπρεπε να είχε ανακύψει χρόνια τώρα, που χάνονται ανθρώπινες ζωές και που η είσπραξη διοδίων θα έπρεπε να είχε χαρακτηριστεί παράνομη από τα δικαστήρια ήδη. Όμως, η εγκατάσταση ήδη της εταιρείας ”Ολυμπία Οδός”, που θα κατασκευάσει το έργο του αυτοκινητοδρόμου της Κορίνθου – Πατρών, θα πρέπει να δικαιολογήσει την είσπραξη του τέλους, ως ανταποδοτικού των εργασιών που ήδη γίνονται για την βελτίωση του οδικού άξονα.Η εταιρεία όπως επισημαίνει ανέλαβε έναν δρόμο με υποδομές του 1969, ενώ ήδη έχει επέμβει με τη μέθοδο της σφαιροβολής στα πιο επικίνδυνα σημεία και βελτιώσαμε τις αντιολισθητικές συνθήκες της ασφάλτου. Το κύριο έργο θα αρχίσει να φαίνεται από το Φεβρουάριο.
Ανώνυμος Said,
Η απάθεια όλων μας (των Κορινθίων) είναι εξοργιστική. Θα πρέπει να λάβουμε υπόψη μας ότι μόνο η κορινθία απ'ολόκληρη την χώρα "φιλοξενεί" 3 διόδια... Το μείζον δεν είναι μόνο η κοροιδία του ακριβού αντιτίμου.Ο δρόμος στην Βόχα πήζει στην κίνηση,η Νεμέα ψωνίζει στο Άργος,και πολλά άλλα. Και το κερασάκι στην τούρτα: το Νοσοκομείο μας,με ελλείψεις στο ιατρονοσηλευτικό προσωπικό, λειτουργεί σαν διακομιστής των θυμάτων από τα τροχαία, στα ιδρύματα των Αθηνών. Εύγε μας!! Εύγε και στους αυτοδιοικητικούς μας,νύν & πρώην...
Posted on 20 Οκτωβρίου 2008 στις 2:23 π.μ.