Αυξάνονται τα τροχαία δυστυχήματα στην Ελλάδα, με θύματα κυρίως άτομα νεαρής ηλικίας που τραυματίζονται σοβαρά ή και θανάσιμα και εισάγονται για νοσηλεία σε μονάδες εντατικής θεραπείας.
Τα τροχαία είναι η πρώτη αιτία θανάτου αγοριών, ηλικιών 15-25 ετών, ενώ 80% των ατυχημάτων με σοβαρούς τραυματισμούς ατόμων των ίδιων ηλικιών, γίνονται με ταχύτητες μικρότερες των 60 χιλιομέτρων, σε απόσταση όχι μεγαλύτερη από 30 χιλιόμετρα από το σπίτι τους κατά τις πρώτες τέσσερις πρωινές ώρες.
«Η Ελλάδα βρίσκεται 10 χρόνια πίσω από τον ευρωπαϊκό στόχο για μείωση των τροχαίων κατά 50% μέχρι το 2010», επισήμανε, σε συνέντευξη Τύπου, με αφορμή το 28ο συνέδριο της Ορθοπαιδικής και Τραυματολογικής Εταιρείας Μακεδονίας-Θράκης, ο πρόεδρος της Εταιρείας, Νικόλαος Βαχαβιόλος, αντλώντας στοιχεία από άρθρο του καθηγητή ορθοπαιδικής στο ΑΠΘ, Γεώργιου Καπετάνου.
Σύμφωνα με το άρθρο, οι θανάσιμοι τραυματισμοί από τροχαία στην Ελλάδα αυξήθηκαν σε ποσοστό 8,8% κατά τους πρώτους 8 μήνες του 2008, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2007, ενώ το ποσοστό αύξησης των σοβαρών τραυματισμών από την ίδια αιτία, ανήλθε σε 7,8%.
Εξάλλου, έχει τεκμηριωθεί ότι 50% των θανάτων συμβαίνουν το πρώτο 24ωρο. Από αυτούς, σε ποσοστό 30-40% είναι ακαριαίοι ή επέρχονται την πρώτη ώρα μετά το ατύχημα, ενώ 30% των αναπηριών από κακώσεις της σπονδυλικής στήλης συμβαίνουν μετά το ατύχημα, κατά την προσπάθεια διάσωσης - απεγκλώβισης από το αυτοκίνητο και τη μεταφορά στο νοσοκομείο.
Στην Ελλάδα, κατά την 35ετία 1965-2000 τραυματίστηκαν σε τροχαία περιστατικά 1.200.000 άτομα και σκοτώθηκαν 75.000, δηλαδή κατά 5.000 περισσότερα από όσα έχασαν τη ζωή της σε όλους τους πολέμους των τελευταίων 100 ετών.
Ο καθηγητής Καπετάνος
Τα τροχαία είναι η πρώτη αιτία θανάτου αγοριών, ηλικιών 15-25 ετών, ενώ 80% των ατυχημάτων με σοβαρούς τραυματισμούς ατόμων των ίδιων ηλικιών, γίνονται με ταχύτητες μικρότερες των 60 χιλιομέτρων, σε απόσταση όχι μεγαλύτερη από 30 χιλιόμετρα από το σπίτι τους κατά τις πρώτες τέσσερις πρωινές ώρες.
«Η Ελλάδα βρίσκεται 10 χρόνια πίσω από τον ευρωπαϊκό στόχο για μείωση των τροχαίων κατά 50% μέχρι το 2010», επισήμανε, σε συνέντευξη Τύπου, με αφορμή το 28ο συνέδριο της Ορθοπαιδικής και Τραυματολογικής Εταιρείας Μακεδονίας-Θράκης, ο πρόεδρος της Εταιρείας, Νικόλαος Βαχαβιόλος, αντλώντας στοιχεία από άρθρο του καθηγητή ορθοπαιδικής στο ΑΠΘ, Γεώργιου Καπετάνου.
Σύμφωνα με το άρθρο, οι θανάσιμοι τραυματισμοί από τροχαία στην Ελλάδα αυξήθηκαν σε ποσοστό 8,8% κατά τους πρώτους 8 μήνες του 2008, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2007, ενώ το ποσοστό αύξησης των σοβαρών τραυματισμών από την ίδια αιτία, ανήλθε σε 7,8%.
Εξάλλου, έχει τεκμηριωθεί ότι 50% των θανάτων συμβαίνουν το πρώτο 24ωρο. Από αυτούς, σε ποσοστό 30-40% είναι ακαριαίοι ή επέρχονται την πρώτη ώρα μετά το ατύχημα, ενώ 30% των αναπηριών από κακώσεις της σπονδυλικής στήλης συμβαίνουν μετά το ατύχημα, κατά την προσπάθεια διάσωσης - απεγκλώβισης από το αυτοκίνητο και τη μεταφορά στο νοσοκομείο.
Στην Ελλάδα, κατά την 35ετία 1965-2000 τραυματίστηκαν σε τροχαία περιστατικά 1.200.000 άτομα και σκοτώθηκαν 75.000, δηλαδή κατά 5.000 περισσότερα από όσα έχασαν τη ζωή της σε όλους τους πολέμους των τελευταίων 100 ετών.
Ο καθηγητής Καπετάνος
0 Response to "Αυξάνονται τα θανατηφόρα τροχαία στην Ελλάδα"