Με θέματα που είχαν «παγίδες» ώστε το άριστα να είναι δύσκολο, αλλά γενικά επέτρεπαν στους μέτρια προετοιμασμένους να περάσουν τη βάση του 10, συνεχίστηκαν χθες οι πανελλαδικές εξετάσεις. Εξετάστηκαν η Βιολογία θετικής κατεύθυνσης, η Ιστορία θεωρητικής και οι Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων της τεχνολογικής κατεύθυνσης.
Ειδικότερα, το τελευταίο θέμα της Βιολογίας δυσκόλεψε ιδιαίτερα τους υποψηφίους, καθώς η σωστή απάντησή του απαιτούσε ο μαθητής να έχει εμβαθύνει στο μάθημα και να συνθέσει πληροφορίες από διάφορα σημεία της ύλης.
«Ηταν σαφώς διατυπωμένα, παρουσίαζαν διαβάθμιση δυσκολίας, κάλυπταν επαρκές τμήμα της εξεταζόμενης ύλης και κυρίως, αρκετά από αυτά, απαιτούσαν την κριτική σκέψη, αλλά και τη συνδυαστική ικανότητα των εξεταζομένων», σχολίασε για τα θέματα η Πανελλήνια Ενωση Βιοεπιστημόνων.
«Τα πρώτο και δεύτερο θέμα ήταν απλά και ο μαθητής δεν θα δυσκολευτεί να πιάσει τη βάση. Στο τρίτο και τέταρτο θέμα ωστόσο, απαιτείται καλή γνώση και κατανόηση της ύλης. Οι άριστοι θα διαχωριστούν από τους υπολοίπους με το τέταρτο θέμα, το οποίο είχε ορισμένα υποερωτήματα πιο απαιτητικά, όπως τα ε και στ», ανέφερε στην «Κ» ο βιολόγος του φροντιστηρίου ORION-IdEF κ. Γ. Τρίγκας, προσθέτοντας ότι ορισμένα θέματα απαιτούσαν μεγάλες απαντήσεις, που περιόριζαν τον χρόνο για τα υπόλοιπα.
Για την Ιστορία της θεωρητικής κατεύθυνσης, η Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων ανέφερε ότι τα θέματα ήταν σχετικά απαιτητικά και μπορούσαν να απαντηθούν ικανοποιητικά από τους διαβασμένους μαθητές. Δεν παρουσίαζαν κάποια προβλήματα σαφήνειας ως προς τη διατύπωση.
Ενδεικτικά, η ΠΕΦ αναφέρει ότι «στο θέμα Β2 ο κριτικός σχολιασμός έχει μεγάλο βαθμό υποκειμενικότητας και δεν εναρμονίζεται επαρκώς με τις ιστορικές πληροφορίες που παρατίθενται στην αντίστοιχη ενότητα του βιβλίου.
Αυτό μπορεί να δημιουργήσει κάποια προβλήματα στους μαθητές, οι οποίοι οδηγούνται σε μονόπλευρη και αυτούσια μεταφορά του αντίστοιχου κειμένου της διδακτικής ενότητας». Από την πλευρά της, η κ. Ελένη Σιαχάμη του ORION-IdEF επεσήμανε, στην «Κ», ότι τα τελευταία χρόνια επιλέγονται ερωτήματα από τις ίδιες ενότητες του βιβλίου.
ΠΗΓΗ: Καθημερινή
Ειδικότερα, το τελευταίο θέμα της Βιολογίας δυσκόλεψε ιδιαίτερα τους υποψηφίους, καθώς η σωστή απάντησή του απαιτούσε ο μαθητής να έχει εμβαθύνει στο μάθημα και να συνθέσει πληροφορίες από διάφορα σημεία της ύλης.
«Ηταν σαφώς διατυπωμένα, παρουσίαζαν διαβάθμιση δυσκολίας, κάλυπταν επαρκές τμήμα της εξεταζόμενης ύλης και κυρίως, αρκετά από αυτά, απαιτούσαν την κριτική σκέψη, αλλά και τη συνδυαστική ικανότητα των εξεταζομένων», σχολίασε για τα θέματα η Πανελλήνια Ενωση Βιοεπιστημόνων.
«Τα πρώτο και δεύτερο θέμα ήταν απλά και ο μαθητής δεν θα δυσκολευτεί να πιάσει τη βάση. Στο τρίτο και τέταρτο θέμα ωστόσο, απαιτείται καλή γνώση και κατανόηση της ύλης. Οι άριστοι θα διαχωριστούν από τους υπολοίπους με το τέταρτο θέμα, το οποίο είχε ορισμένα υποερωτήματα πιο απαιτητικά, όπως τα ε και στ», ανέφερε στην «Κ» ο βιολόγος του φροντιστηρίου ORION-IdEF κ. Γ. Τρίγκας, προσθέτοντας ότι ορισμένα θέματα απαιτούσαν μεγάλες απαντήσεις, που περιόριζαν τον χρόνο για τα υπόλοιπα.
Για την Ιστορία της θεωρητικής κατεύθυνσης, η Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων ανέφερε ότι τα θέματα ήταν σχετικά απαιτητικά και μπορούσαν να απαντηθούν ικανοποιητικά από τους διαβασμένους μαθητές. Δεν παρουσίαζαν κάποια προβλήματα σαφήνειας ως προς τη διατύπωση.
Ενδεικτικά, η ΠΕΦ αναφέρει ότι «στο θέμα Β2 ο κριτικός σχολιασμός έχει μεγάλο βαθμό υποκειμενικότητας και δεν εναρμονίζεται επαρκώς με τις ιστορικές πληροφορίες που παρατίθενται στην αντίστοιχη ενότητα του βιβλίου.
Αυτό μπορεί να δημιουργήσει κάποια προβλήματα στους μαθητές, οι οποίοι οδηγούνται σε μονόπλευρη και αυτούσια μεταφορά του αντίστοιχου κειμένου της διδακτικής ενότητας». Από την πλευρά της, η κ. Ελένη Σιαχάμη του ORION-IdEF επεσήμανε, στην «Κ», ότι τα τελευταία χρόνια επιλέγονται ερωτήματα από τις ίδιες ενότητες του βιβλίου.
ΠΗΓΗ: Καθημερινή
0 Response to "Θέματα με «παγίδες» στις Πανελλαδικές"