Πάγια και σοβαρά προβλήματα στην εφαρμογή του μέτρου της παράλληλης στήριξης μαθητών με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στη σχολική τάξη του γενικού σχολείου, διαπίστωσε ο Συνήγορος του Πολίτη, στο πλαίσιο της αποστολής του ως Συνηγόρου του Παιδιού.
Όπως σημείωσε, ο Συνήγορος παρατήρησε συστηματική αδυναμία να επιτευχθεί λύση σε ατομικές υποθέσεις παιδιών που εντάσσονται στην παραπάνω κατηγορία μαθητών, συνέταξε δε πόρισμα στο οποίο διατυπώνει τις σχετικές διαπιστώσεις και προτάσεις του και το απέστειλε στον υπουργό Παιδείας.
υνοπτικά, η ανεξάρτητη αρχή διαπίστωσε ότι σε πολλές περιπτώσεις το υπουργείο Παιδείας δηλώνει αδυναμία υλοποίησης του μέτρου της παράλληλης στήριξης, παρά την ύπαρξη γνωματεύσεων από τους αρμόδιους δημόσιους διαγνωστικούς φορείς για την αναγκαιότητά του, αποδίδοντας το πρόβλημα σε ανεπάρκεια κονδυλίων ή εκπαιδευτικών.
Επίσης, ότι το υπουργείο αντιμετωπίζει ως καταχρηστικές ή δεν λαμβάνει υπόψη του γνωματεύσεις των αρμοδίων διαγνωστικών κέντρων του, των ΚΕΔΔΥ, υποβαθμίζοντας στην πράξη το επιστημονικό τους έργο και αντιμετωπίζει το θεσμό της παράλληλης στήριξης ως αντίστοιχο της φοίτησης ενός μαθητή σε τμήμα ένταξης, χωρίς να λαμβάνει υπόψη τις διαφορετικές ανάγκες που καθένας από τους θεσμούς αυτούς δημιουργήθηκε για να καλύψει ή τη φύση των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών του κάθε μαθητή.
Η ανεξάρτητη αρχή, σημείωσε, επίσης, ότι υπάρχει και το μέτρο της παράλληλης στήριξης μαθητών με διαταραχές αυτιστικού φάσματος, από πρόσωπο επιλογής της οικογένειας κατά τη διάταξη του άρθρου 7 παρ. 4 του ν. 3699/08. Μολονότι, όπως τονίζεται στο πόρισμα, το μέτρο αυτό μπορεί σε ορισμένες περιπτώσεις να καλύπτει ιδιαίτερες ανάγκες προς όφελος των ενδιαφερόμενων μαθητών, υπάρχει ο κίνδυνος μετακύλισης της ευθύνης για την παροχή παράλληλης στήριξης, που έχει η Πολιτεία, στην οικογένεια.
Όπως σημείωσε, ο Συνήγορος παρατήρησε συστηματική αδυναμία να επιτευχθεί λύση σε ατομικές υποθέσεις παιδιών που εντάσσονται στην παραπάνω κατηγορία μαθητών, συνέταξε δε πόρισμα στο οποίο διατυπώνει τις σχετικές διαπιστώσεις και προτάσεις του και το απέστειλε στον υπουργό Παιδείας.
υνοπτικά, η ανεξάρτητη αρχή διαπίστωσε ότι σε πολλές περιπτώσεις το υπουργείο Παιδείας δηλώνει αδυναμία υλοποίησης του μέτρου της παράλληλης στήριξης, παρά την ύπαρξη γνωματεύσεων από τους αρμόδιους δημόσιους διαγνωστικούς φορείς για την αναγκαιότητά του, αποδίδοντας το πρόβλημα σε ανεπάρκεια κονδυλίων ή εκπαιδευτικών.
Επίσης, ότι το υπουργείο αντιμετωπίζει ως καταχρηστικές ή δεν λαμβάνει υπόψη του γνωματεύσεις των αρμοδίων διαγνωστικών κέντρων του, των ΚΕΔΔΥ, υποβαθμίζοντας στην πράξη το επιστημονικό τους έργο και αντιμετωπίζει το θεσμό της παράλληλης στήριξης ως αντίστοιχο της φοίτησης ενός μαθητή σε τμήμα ένταξης, χωρίς να λαμβάνει υπόψη τις διαφορετικές ανάγκες που καθένας από τους θεσμούς αυτούς δημιουργήθηκε για να καλύψει ή τη φύση των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών του κάθε μαθητή.
Η ανεξάρτητη αρχή, σημείωσε, επίσης, ότι υπάρχει και το μέτρο της παράλληλης στήριξης μαθητών με διαταραχές αυτιστικού φάσματος, από πρόσωπο επιλογής της οικογένειας κατά τη διάταξη του άρθρου 7 παρ. 4 του ν. 3699/08. Μολονότι, όπως τονίζεται στο πόρισμα, το μέτρο αυτό μπορεί σε ορισμένες περιπτώσεις να καλύπτει ιδιαίτερες ανάγκες προς όφελος των ενδιαφερόμενων μαθητών, υπάρχει ο κίνδυνος μετακύλισης της ευθύνης για την παροχή παράλληλης στήριξης, που έχει η Πολιτεία, στην οικογένεια.
0 Response to "Πολλά τα προβλήματα για τους μαθητές με αναπηρία"