Με «πράσινα» κριτήρια η νέα απόσυρση

26.10.09 Αναρτήθηκε από diogenis
Σύγχυση επικρατεί στους πολίτες και την αγορά σε ό,τι αφορά στο θέμα της απόσυρσης IX και κυρίως όσον αφορά τα μπόνους τα οποία, όπως όλα δείχνουν περιορίζονται, ενώ ανοιχτό είναι το ενδεχόμενο και μείωσης της χρονικής ισχύς του μέτρου.

Ανακοίνωση
Μέσα στην εβδομάδα η υπουργός Περιβάλλοντος Τίνα Μπιρμπίλη, όπως δήλωσε την περασμένη Πέμπτη, θα προχωρήσει σε ανακοινώσεις για την απόσυρση τονίζοντας ότι αυτή πλέον θα έχει «περιβαλλοντικό χαρακτήρα». Ξεκάθαρη εικόνα για τις προθέσεις του υπουργείου δεν υπάρχει.
Το μόνο που μάλλον θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο είναι ότι τα νέα οικονομικά κίνητρα που θα δοθούν θα είναι λιγότερο ελκυστικά σε σχέση με πριν, κυρίως για όσους επιθυμούν να αγοράσουν μεγάλου κυβισμού όχημα.
Και αυτό, καθώς η νέα κυβέρνηση δεν θεωρεί εν γένει θετικό μέτρο την απόσυρση, τη θεωρεί άσκοπη και δαπανηρή καθώς, σύμφωνα τουλάχιστον με το σχέδιο της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας, για την υλοποίησή της απαιτούνται συνολικά πάνω από 2 δισ. ευρώ μέχρι και το 2011.
Η ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος εκτιμά ότι δεν υπάρχει κανένα περιβαλλοντικό όφελος και απλά επανεξετάζει το ζήτημα μόνο και μόνο επειδή «το βρήκε» και κάποιοι πολίτες ήδη έχουν προχωρήσει τις διαδικασίες.
Κάπως έτσι οι πολίτες, τουλάχιστον αυτοί που θέλουν να ξεφορτωθούν το σαραβαλάκι τους, εμφανίζονται ιδιαίτερα προβληματισμένοι για το αν πρέπει να πάνε τα οχήματά τους για απόσυρση, τώρα ή μετά τις κυβερνητικές ανακοινώσεις.
Πάντως, ούτε η ρύθμιση Σουφλιά θεωρείται ιδιαίτερα ελκυστική από την άποψη ότι τα μπόνους που δίνονται δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλα και συμφέρουν κυρίως όσους αποσύρουν ή θέλουν να αγοράσουν μεγάλου κυβισμού όχημα.
Επιπλέον (και κυριότερα) τα ποσά της απόσυρσης και το μπόνους αγοράς νέου αυτοκινήτου δεν αφαιρούνται από την τιμή αγοράς του οχήματος, άρα και από το ποσό του δανείου που θα χρειαστεί να λάβει η πλειοψηφία των πολιτών.

Αττική - περιφέρεια
Όσες πληροφορίες υπάρχουν έως τώρα προέρχονται από πηγές του υπουργείου Οικονομικών και σύμφωνα με αυτές θα υπάρχει διάκριση στο καθεστώς κινήτρων σε Αττική και περιφέρεια, ενώ, όπως φαίνεται, θα πρέπει να θεωρείται σίγουρο ότι θα καταργηθεί το προβλεπόμενο μπόνους αγοράς μετά την απόσυρση για τα οχήματα άνω των 2000 κ.εκ.
Στην περιφέρεια, σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Οικονομικών, εξετάζεται η έκπτωση για την αγορά νέου αυτοκινήτου να παραμείνει στα 1.000 ευρώ, ενώ στην Αττική, τα κίνητρα περιορίζονται σημαντικά και θα συνδυάζονται με δωρεάν κάρτες απεριορίστων διαδρομών για τις συγκοινωνίες.
Ειδικότερα, οι εισηγήσεις είναι αντί των 1.000 ευρώ, η επιδότηση να είναι 500 ευρώ για αγορά αυτοκινήτου μέχρι 1.400 cc, 300 ευρώ για αγορά αυτοκινήτου έως 2.000 cc και μηδενική για αγορά αυτοκινήτου πάνω από 2.000 cc.

Bonus απόσυρσης
Στην περιφέρεια, σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Οικονομικών, εξετάζεται η έκπτωση για την αγορά νέου αυτοκινήτου να παραμείνει στα 1.000 ευρώ,
Στην Αττική, τα κίνητρα περιορίζονται σημαντικά και θα συνδυάζονται με δωρεάν κάρτες απεριορίστων διαδρομών για τις συγκοινωνίες. Ειδικότερα, οι εισηγήσεις είναι αντί των 1.000 ευρώ, η επιδότηση να είναι 500 ευρώ για αγορά αυτοκινήτου μέχρι 1.400 cc, 300 ευρώ για αγορά αυτοκινήτου έως 2.000 cc και μηδενική για αγορά αυτοκινήτου πάνω από 2.000 cc.
You can leave a response, or trackback from your own site.

0 Response to "Με «πράσινα» κριτήρια η νέα απόσυρση"