Επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή Κορινθίας κ. Κώστα Κόλλια
για την κατάργηση των διοδίων του Ζευγολατιού...
Την κατάργηση των διοδίων στο Ζευγολατειό ζήτησε με επίκαιρη ερώτηση που κατέθεσε στο Κοινοβούλιο προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ο Βουλευτής Κορινθίας κ. Κώστας Κόλλιας.
Συγκεκριμένα, ο Βουλευτής ρωτά τον κ. Ρέππα εάν προτίθεται το Υπουργείο να καταργήσει τα διόδια στο Σταθμό Ζευγολατειού, μέχρι την ολοκλήρωση των έργων στο συγκεκριμένο τμήμα του δρόμου, για χρήση του οποίου καταβάλλονται, με δεδομένο ότι η κατασκευή του οδικού άξονα Ελευσίνας – Τσακώνας θα απαιτεί διαρκείς κυκλοφοριακές παρεμβάσεις, οι οποίες ακυρώνουν τον χαρακτήρα του αυτοκινητοδρόμου. Στο δεύτερο σκέλος της ερώτησης, ο Βουλευτής καλεί τον Υπουργό να απαντήσει για τα μέτρα που προτίθεται να λάβει μετά την ολοκλήρωση του έργου, προκειμένου όσοι μετακινούνται τοπικά, εντός του Νομού Κορινθίας, να πληρώνουν μειωμένα διόδια ώστε να μην επιβαρύνονται με κόστος δυσανάλογα υψηλό σε σχέση με τη χρήση.
Στο συνοδευτικό κείμενο ο κ. Κόλλιας επισημαίνει ότι, εξαιτίας των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων που άρχισαν να τίθενται σε εφαρμογή στη Νέα Εθνική Οδό Κορίνθου – Πατρίων, λόγω της έναρξης των έργων κατασκευής και βελτιώσεων στον άξονα Ελευσίνας – Τσακώνας, σε πολλά σημεία υπάρχει αποκλεισμός του ενός ρεύματος, διάθεση μίας μόνο λωρίδας για την κυκλοφορία των οχημάτων σε κάθε ρεύμα και αλλεπάλληλες παρακάμψεις. Όπως αναφέρει, οι ρυθμίσεις αυτές έχουν άλλοτε προσωρινό και άλλοτε μονιμότερο χαρακτήρα, οι ανάγκες ωστόσο του έργου θα απαιτήσουν καθ’ όλη τη διάρκεια της υλοποίησής του ανάλογες παρεμβάσεις.
Έτσι, ακόμα και οι ελάχιστες προδιαγραφές που πληρούνταν προ της έναρξης των εργασιών ως προϋπόθεση για την καταβολή διοδίων, πλέον ακυρώνονται λόγω των συνεχών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων.
Ο Βουλευτής τονίζει ότι ο υπάρχων δρόμος, ο οποίος ήδη στοιχίζει εκατοντάδες ζωές κάθε χρόνο, γίνεται τώρα ακόμα πιο επικίνδυνος λόγω των έργων, πλην όμως οι οδηγοί εξακολουθούν να πληρώνουν υψηλότατα διόδια.
Επιπλέον, η αύξηση του κόστους και των κινδύνων εξωθούν τους οδηγούς στο να χρησιμοποιούν την παλαιά εθνική οδό και το επαρχιακό οδικό δίκτυο, ιδιαίτερα για τις τοπικές μετακινήσεις. Όπως αναφέρει, 2,80 ευρώ από την Κόρινθο στο Κιάτο, για 25 χιλιόμετρα τρόμου είναι εξωφρενικά, ώστε οι εποχούμενοι αποφεύγουν την εθνική, επιβαρύνοντας αφόρητα τους γειτονικούς δήμους, αυξάνοντας τη ρύπανση και τους κινδύνους.
Σχετικά με την ερώτηση ο κ. Κόλλιας ανέφερε:
«Η έναρξη των έργων στην Εθνική Οδό, πέραν της επικινδυνότητας που αυξάνουν, καταργούν και τις τυπικές προϋποθέσεις που χαρακτηρίζουν έναν αυτοκινητόδρομο. Πληρώνουμε ήδη βαρύ φόρο αίματος και θεωρώ ότι μέχρι την ολοκλήρωση του δρόμου η είσπραξη τελών είναι και αθέμιτη και αντιδεοντολογική.
Ιδιαίτερα στην Κορινθία το πρόβλημα είναι διττό: το χαράτσι υποχρεώνει τους κατοίκους να χρησιμοποιούν τις επαρχιακές οδούς για τις μετακινήσεις τους, με αποτέλεσμα και οι κίνδυνοι να αυξάνονται, και οι δήμοι από τους οποίους διέρχονται οι επαρχιακές οδοί να επιβαρύνονται.
Πιστεύω ότι η πολιτεία οφείλει να βρει λύση και μεσοπρόθεσμη, μέχρι την ολοκλήρωση των έργων, αλλά και μακροπρόθεσμη, με τη μείωση των διοδίων για τις τοπικές μετακινήσεις, ώστε οι Κορίνθιοι να έχουν κίνητρο να χρησιμοποιούν την Εθνική Οδό, με λογικό κόστος και ασφάλεια.»
για την κατάργηση των διοδίων του Ζευγολατιού...
Την κατάργηση των διοδίων στο Ζευγολατειό ζήτησε με επίκαιρη ερώτηση που κατέθεσε στο Κοινοβούλιο προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ο Βουλευτής Κορινθίας κ. Κώστας Κόλλιας.
Συγκεκριμένα, ο Βουλευτής ρωτά τον κ. Ρέππα εάν προτίθεται το Υπουργείο να καταργήσει τα διόδια στο Σταθμό Ζευγολατειού, μέχρι την ολοκλήρωση των έργων στο συγκεκριμένο τμήμα του δρόμου, για χρήση του οποίου καταβάλλονται, με δεδομένο ότι η κατασκευή του οδικού άξονα Ελευσίνας – Τσακώνας θα απαιτεί διαρκείς κυκλοφοριακές παρεμβάσεις, οι οποίες ακυρώνουν τον χαρακτήρα του αυτοκινητοδρόμου. Στο δεύτερο σκέλος της ερώτησης, ο Βουλευτής καλεί τον Υπουργό να απαντήσει για τα μέτρα που προτίθεται να λάβει μετά την ολοκλήρωση του έργου, προκειμένου όσοι μετακινούνται τοπικά, εντός του Νομού Κορινθίας, να πληρώνουν μειωμένα διόδια ώστε να μην επιβαρύνονται με κόστος δυσανάλογα υψηλό σε σχέση με τη χρήση.
Στο συνοδευτικό κείμενο ο κ. Κόλλιας επισημαίνει ότι, εξαιτίας των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων που άρχισαν να τίθενται σε εφαρμογή στη Νέα Εθνική Οδό Κορίνθου – Πατρίων, λόγω της έναρξης των έργων κατασκευής και βελτιώσεων στον άξονα Ελευσίνας – Τσακώνας, σε πολλά σημεία υπάρχει αποκλεισμός του ενός ρεύματος, διάθεση μίας μόνο λωρίδας για την κυκλοφορία των οχημάτων σε κάθε ρεύμα και αλλεπάλληλες παρακάμψεις. Όπως αναφέρει, οι ρυθμίσεις αυτές έχουν άλλοτε προσωρινό και άλλοτε μονιμότερο χαρακτήρα, οι ανάγκες ωστόσο του έργου θα απαιτήσουν καθ’ όλη τη διάρκεια της υλοποίησής του ανάλογες παρεμβάσεις.
Έτσι, ακόμα και οι ελάχιστες προδιαγραφές που πληρούνταν προ της έναρξης των εργασιών ως προϋπόθεση για την καταβολή διοδίων, πλέον ακυρώνονται λόγω των συνεχών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων.
Ο Βουλευτής τονίζει ότι ο υπάρχων δρόμος, ο οποίος ήδη στοιχίζει εκατοντάδες ζωές κάθε χρόνο, γίνεται τώρα ακόμα πιο επικίνδυνος λόγω των έργων, πλην όμως οι οδηγοί εξακολουθούν να πληρώνουν υψηλότατα διόδια.
Επιπλέον, η αύξηση του κόστους και των κινδύνων εξωθούν τους οδηγούς στο να χρησιμοποιούν την παλαιά εθνική οδό και το επαρχιακό οδικό δίκτυο, ιδιαίτερα για τις τοπικές μετακινήσεις. Όπως αναφέρει, 2,80 ευρώ από την Κόρινθο στο Κιάτο, για 25 χιλιόμετρα τρόμου είναι εξωφρενικά, ώστε οι εποχούμενοι αποφεύγουν την εθνική, επιβαρύνοντας αφόρητα τους γειτονικούς δήμους, αυξάνοντας τη ρύπανση και τους κινδύνους.
Σχετικά με την ερώτηση ο κ. Κόλλιας ανέφερε:
«Η έναρξη των έργων στην Εθνική Οδό, πέραν της επικινδυνότητας που αυξάνουν, καταργούν και τις τυπικές προϋποθέσεις που χαρακτηρίζουν έναν αυτοκινητόδρομο. Πληρώνουμε ήδη βαρύ φόρο αίματος και θεωρώ ότι μέχρι την ολοκλήρωση του δρόμου η είσπραξη τελών είναι και αθέμιτη και αντιδεοντολογική.
Ιδιαίτερα στην Κορινθία το πρόβλημα είναι διττό: το χαράτσι υποχρεώνει τους κατοίκους να χρησιμοποιούν τις επαρχιακές οδούς για τις μετακινήσεις τους, με αποτέλεσμα και οι κίνδυνοι να αυξάνονται, και οι δήμοι από τους οποίους διέρχονται οι επαρχιακές οδοί να επιβαρύνονται.
Πιστεύω ότι η πολιτεία οφείλει να βρει λύση και μεσοπρόθεσμη, μέχρι την ολοκλήρωση των έργων, αλλά και μακροπρόθεσμη, με τη μείωση των διοδίων για τις τοπικές μετακινήσεις, ώστε οι Κορίνθιοι να έχουν κίνητρο να χρησιμοποιούν την Εθνική Οδό, με λογικό κόστος και ασφάλεια.»
Ανώνυμος Said,
ΟΣΟ ΗΤΑΝ ΣΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΚΟΛΛΙΑΣ ΔΕΝ ΑΝΕΦΕΡΕ ΤΤΙΠΟΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟ ΑΘΗΝΩΝ - ΠΑΤΡΩΝ
ΤΩΡΑ ΘΥΜΗΘΗΚΕ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ....
Ε ΡΕ ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ........
Posted on 6 Νοεμβρίου 2009 στις 6:59 μ.μ.
Ανώνυμος Said,
τοσο καιρο κυριε κολλια για το θεμα των διοδιων δεν λεγατε κουβεντα αντιθετως δωσατε αυξησεις
Posted on 8 Νοεμβρίου 2009 στις 9:12 π.μ.
Ανώνυμος Said,
για τις αυξησεις που εγκρινατε για τα διοδια κυριε κολλια πριν τις εκλογες δεν λετε τιποτα?
Posted on 8 Νοεμβρίου 2009 στις 11:15 μ.μ.