Αγώνα δρόμου ξεκινά το οικονομικό επιτελείο με στόχο μέχρι το τέλος του μήνα να έχει προχωρήσει σε τέσσερις βασικές και σημαντικές μεταρρυθμίσεις: στην κατάθεση της νομοθετικής ρύθμισης για την εξίσωση των ορίων ηλικίας ανδρών - γυναικών στο Δημόσιο, στην έναρξη της διαβούλευσης για το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων, στη γνωστοποίηση του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων και στην προώθηση των αλλαγών όσον αφορά την κατάρτιση του προϋπολογισμού.
Οι μεταρρυθμίσεις αυτές πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του Απριλίου, καθώς στο ΕΚΟΦΙΝ του Μαΐου η Ελλάδα θα πρέπει να ενημερώσει τους κοινοτικούς εταίρους για την πρόοδο στο μέτωπο των μεταρρυθμίσεων.
Αρχής γενομένης από αυτή την εβδομάδα, το οικονομικό επιτελείο θα επιδιώξει να βρει οριστική λύση για τον τρόπο με τον οποίο θα εξισωθούν τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης στο Δημόσιο. Οπως όλα δείχνουν, η εξίσωση δρομολογείται από το 2013 και μετά. Πάντως, όσες γυναίκες προσλήφθηκαν τα τελευταία χρόνια (πιθανότατα από το 1997 και μετά) δεν γλιτώνουν την αύξηση του ορίου στα 65 έτη.
Οσον αφορά τα κλειστά επαγγέλματα, δεδομένη είναι η πολιτική βούληση της κυβέρνησης να προχωρήσει σε γενικευμένο άνοιγμα, παρ’ ότι αυτό θα επιφέρει έντονες αντιδράσεις. Το άνοιγμα αφορά δικηγόρους, συμβολαιογράφους, ταξιτζήδες, μηχανικούς, φαρμακοποιούς και άλλα επαγγέλματα. Το άτυπο υπουργικό συμβούλιο έχει αποφασίσει να συνεδριάσει μέσα στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Απριλίου διυπουργική επιτροπή για το συγκεκριμένο θέμα, καθώς στο άνοιγμα των επαγγελμάτων εμπλέκονται πολλά υπουργεία, όπως το Οικονομικών, το Μεταφορών, το Οικονομίας και άλλα.
Από τις συνθήκες των αγορών θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό η εκτέλεση του φετινού προγράμματος αποκρατικοποιήσεων, το οποίο θα τεθεί επί τάπητος στο υπουργικό συμβούλιο. Η αρχή θα γίνει από τις θυγατρικές του ΟΣΕ. Για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ προγραμματίζεται η πώληση έως και του 45%, με παράλληλη εκχώρηση του μάνατζμεντ.
Επίσης, εξετάζεται η αξιοποίηση ακινήτων του Οργανισμού, όπως των σταθμών Λαρίσης και Θεσσαλονίκης. Τέλος, με νομοθετική ρύθμιση θα αλλάξει κι ο τρόπος εκτέλεσης και κατάρτισης του προϋπολογισμού. Σε αυτή θα προβλέπεται και η δημιουργία στη Βουλή επιτροπής παρακολούθησής του.
Φυσικά, εκτός από τις μεταρρυθμίσεις, υπάρχει για την κυβέρνηση και το άγχος του δανεισμού. Από τις αρχές του 2010 έχουν αντληθεί 18,6 δισ. ευρώ. Στο πρώτο δίμηνο του έτους οι υποχρεώσεις του Δημοσίου ήταν 6,1 δισ. ευρώ, ενώ αν προστεθούν και αυτές του Μαρτίου, τότε συνολικά στο πρώτο τρίμηνο οι υποχρεώσεις ανέρχονται στα 8,8 δισ. ευρώ.
Ετσι, αφού αποπληρώθηκαν οι υποχρεώσεις του Μαρτίου (2,7 δισ. ευρώ), το υπουργείο Οικονομικών έχει διαθέσιμα κεφάλαια 9,8 δισ. ευρώ. Μέσα στο δίμηνο Απριλίου - Μαΐου ο ΟΔΔΗΧ θα πρέπει να αναχρηματοδοτήσει λήξεις ομολόγων και εντόκων γραμματίων 24,2 δισ. ευρώ. Αρα, χρειάζεται κεφάλαια 14,4 δισ. ευρώ. Από τα 24,2 δισ. ευρώ, τα 12,5 δισ. ευρώ πρέπει να πληρωθούν τον Απρίλιο και τα 11,7 δισ. ευρώ τον Μάιο. Για να καλύψει το υπουργείο Οικονομικών τις υποχρεώσεις του Απριλίου χρειάζεται να δανειστεί επιπλέον 2,7 δισ. ευρώ σε σχέση με τα όσα διαθέτει αυτή την περίοδο (9,8 δισ. ευρώ).
espresso
You can leave a response, or trackback from your own site.

0 Response to "Αγώνας δρόμου για τέσσερις μεταρρυθμίσεις"