Σκάφη του Λιμενικού εντείνουν τις περιπολίες τούς καλοκαιρινούς μήνες στον Σαρωνικό και προχωρούν σε εντατικούς ελέγχους των σκαφών αναψυχήςΗ σειρήνα του πλωτού 385, ενός δυνατού «φουσκωτού» του Λιμενικού, «σκίζει» τον αέρα. Ενα μικρό ταχύπλοο, που πλέει με μεγάλη ταχύτητα, σε απόσταση περίπου μισού μιλίου από την ακτή του Αγίου Κοσμά, αντιλαμβάνεται το σήμα και αρχίζει να μειώνει ταχύτητα.
Ο κυβερνήτης του καταλαβαίνει ότι έπεσε σε θαλάσσιο «μπλόκο».
Τα δύο σκάφη πλησιάζουν κοντά το ένα το άλλο με μειωμένη ταχύτητα. Δένουν ένα ή δύο σχοινιά.
«Καλημέρα σας, παρακαλώ πολύ τα χαρτιά σας», λέει ο ένας από τους δύο λιμενικούς, που επιβαίνει στο «φουσκωτό» και ξεκινάει ο έλεγχος, που συνεχίζεται λίγο μετά και με τη διενέργεια αλκοτέστ.
Ανδρες του Λιμενικού ενώ κάνουν αλκοτέστ σε κυβερνήτη σκάφους αναψυχής
Ανδρες του Λιμενικού ενώ κάνουν αλκοτέστ σε κυβερνήτη σκάφους αναψυχής
Σ’ αυτά τα «μπλόκα» εκτός από το αλκοτέστ και τον έλεγχο για το εάν έχει ο κυβερνήτης του ταχυπλόου άδεια χειριστή, οι λιμενικοί εξετάζουν πολύ προσεκτικά τα σωστικά και τα πυροσβεστικά μέσα του σκάφους, αλλά και το εάν υπάρχει ασφαλιστήριο.
«Από πέρυσι έχει φανεί πως ο κόσμος ενημερώνεται στα λιμεναρχεία και αποφεύγει τις παραβάσεις.
Μπορούμε να πούμε ότι σε περισσότερους από το 90% των ελεγχομένων δεν βεβαιώνεται παράβαση και σε αυτό έχουν συντελέσει και τα αυστηρά πρόστιμα που προβλέπονται ειδικά σε περιπτώσεις υποτροπής», μας εξηγεί αξιωματικός του Λιμενικού, καθώς παρακολουθούμε τον έλεγχο από το πλωτό 030.
Ετσι, και στη συγκεκριμένη περίπτωση το ελεγχόμενο σκάφος βρίσκεται να είναι σε όλα εντάξει, οπότε του επιτρέπεται να συνεχίσει το ταξίδι του στον Σαρωνικό, όπου χθες ξεκίνησαν ουσιαστικά οι καλοκαιρινές αποδράσεις και υπήρχε μεγάλη κίνηση από ταχύπλοα, θαλαμηγά και ερασιτεχνικά αλιευτικά σκάφη.
Το Λιμενικό Σώμα με διαρκείς ελέγχους εξετάζει πρωτίστως τα θέματα ασφάλειας, όπως είναι η τήρηση των αποστάσεων από λουόμενους, αλλά και η ύπαρξη σωστικών μέσων σε κάθε σκάφος.
Προσοχή
«Ο έλεγχος των σκαφών απαιτεί προσοχή. Μπορεί τις περισσότερες φορές να είναι μια τυπική διαδικασία, όμως ποτέ δεν ξέρεις πώς μπορεί να αντιδράσει ένας ελεγχόμενος. Γι’ αυτό είτε πηγαίνουν κοντά δύο σκάφη είτε εάν είναι ένα πρέπει να βρίσκεται όλο το πλήρωμα σε εγρήγορση», εξηγεί στο «Εθνος» ο ανθυπασπιστής ΛΣ, Ανδρέας Τσέλης, ύπαρχος του ΠΛΣ 030, που εκτελούσε, χθες, χρέη κυβερνήτη στο σκάφος.
Οι λιμενικοί βέβαια με την εμπειρία τους ξέρουν εξαρχής τι θα αντιμετωπίσουν.
«Αυτός που είναι σε όλα εντάξει φαίνεται: Σταματάει αμέσως. Αλλος κάνει ό,τι δεν κατάλαβε και προσπαθεί ν’ απομακρυνθεί. Φυσικά, είναι και πολλοί που δεν καταλαβαίνουν αμέσως τι ζητάμε και ενώ κάνουμε σινιάλα μας χαιρετάνε και απομακρύνονται....», διηγείται λιμενικός, που έχει πάρει μέρος σε πολλούς ελέγχους.
Πάντως, από τη στιγμή που θα διαπιστωθεί παράβαση, δίνεται «κλήση» και ο κυβερνήτης πρέπει να αποταθεί στο λιμεναρχείο που είναι λεμβολογημένο το σκάφος. Ετσι, οι λιμενικές Αρχές γνωρίζουν πότε ένας κυβερνήτης είναι υπότροπος.
Σ’ αυτές τις περιπτώσεις οι κυρώσεις είναι εξαιρετικά αυστηρές, με πρόστιμα που ξεπερνούν και τις 2.000 ευρώ.
to ethnos




















0 Response to "Κάνουν αλκοτέστ σε καπετάνιους"