Αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα, με παράλληλη κατάργηση των τελών κυκλοφορίας, εισηγείται στην κυβέρνηση η αρμόδια Διυπουργική Επιτροπή.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Το Βήμα, τα στελέχη των υπουργείων,Οικονομικών και Περιβάλλοντος, που ανέλαβαν τη διαμόρφωση του νέου συστήματος τελών κυκλοφορίας, ετοιμάζουν την τελική πρόταση-εισήγηση.
Η επιτροπή κρίνει ότι η επιβάρυνση πρέπει να περάσει στη χρήση των περισσοτέρων από 5,5 εκατ. οχημάτων, δηλαδή στην κατανάλωση του καυσίμου, χαρακτηρίζοντας το σύστημα αυτό πιο δίκαιο έναντι αυτού των τελών κυκλοφορίας.
Ο ειδικός φόρος κατανάλωσης καυσίμων έχει αυξηθεί τρεις φορές από την αρχή του έτους.
Τον περασμένο Φεβρουάριο, ο ΕΦΚ της αμόλυβδης πήγε στα 530 ευρώ το χιλιόλιτρο, επιβαρύνοντας κατά περίπου 0,143 ευρώ τη λιανική τιμή και βάζοντας κοντά στο 1 δισ. ευρώ στα δημόσια ταμεία.
Τον Μάρτιο, η δεύτερη αύξηση ανέβασε τον φόρο της αμόλυβδης στα 610 ευρώ και τη λιανική τιμή σε 0,08 ευρώ παραπάνω.
Στις αρχές Ιουνίου, η τρίτη αύξηση ανεβάζει τον φόρο στα 670 ευρώ και τη λιανική τιμή κατά μέσο όρο στα 1,6 ευρώ, από 1,3 ευρώ πριν από τρεις μήνες.
Με την τελευταία αύξηση του ΦΠΑ, που θα ισχύσει από 1ης Ιουλίου, η λιανική τιμή θα επιβαρυνθεί κατά 2-3 λεπτά. Από τις τρεις αυξήσεις στο υπουργείο Οικονομικών αναμένουν συνολικά έσοδα 2,1 δισ. ευρώ.

Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, η μεταφορά των βαρών από τα τέλη κυκλοφορίας στην τιμή της βενζίνης θα επιβαρύνει τον ΕΦΚ κατα περίπου 300 ευρώ το χιλιόλιτρο, δηλαδή 0,3 ευρώ το λίτρο, και η λιανική τιμή από 1,5 ευρώ θα φτάσει το 1,8 ευρώ, ενώ σε περιοχές όπως η Κρήτη θα προσεγγίσει τα 2 ευρώ.
You can leave a response, or trackback from your own site.

0 Response to "Αύξηση φόρου στα καύσιμα με κατάργηση τελών κυκλοφορίας, εξετάζει η κυβέρνηση"