Εμπόδισαν τον απόπλου του «Ropax 1»

10.6.10 Αναρτήθηκε από diogenis

Στο λιμάνι της Κορίνθου, από τον Πειραιά, μετέφεραν οι συνδικαλιστές της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) συνεπικουρούμενοι από μέλη του ΠΑΜΕ τις κινητοποιήσεις τους εμποδίζοντας τον απόπλου του πλοίου «Ropax 1» (μεταφέρει οχήματα) της εταιρείας Adriatic Lines &Spa, με το επιχείρημα ότι δεν απασχολούνται σε αυτό Ελληνες ναυτικοί. Μάλιστα το πλοίο δεν απέπλευσε ούτε χθες, παρά την απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Πειραιώς σύμφωνα με την οποία καλούνται οι ναυτεργάτες να μην εμποδίσουν τον απόπλου των σκαφών της εταιρείας.

Οι συνδικαλιστές της ΠΝΟ, σύμφωνα με δηλώσεις τους, εμφανίζονται αποφασισμένοι να μην επιτρέψουν τον απόπλου και του δεύτερου πλοίου της εταιρείας του «Ropax 2» το οποίο αναμένεται να καταπλεύσει στην Κόρινθο σήμερα στις 8 το πρωί. Χθες ο δικηγόρος της εταιρείας κατέθεσε μήνυση εναντίον των υπευθύνων της ΠΝΟ για παρακώλυση θαλάσσιων συγκοινωνιών και για μη συμμόρφωση με δικαστική απόφαση, ενώ το Λιμεναρχείο Κορίνθου διενεργεί προκαταρκτική εξέταση για την υπόθεση με εντολή του αρμοδίου εισαγγελέως Κορίνθου.

Οι εκπρόσωποι της ΠΝΟ και μέλη του ΠΑΜΕ (μεταξύ των οποίων και φοιτητές) χθες, παρά τη δικαστική απόφαση, εμπόδισαν τον απόπλου του σκάφους καταλαμβάνοντάς τον καταπέλτη και εμποδίζοντας τη φόρτωση οχημάτων.
Οι ναυτεργάτες υποστηρίζουν ότι η οργανική σύνθεση του πλοίου είναι πολύ χαμηλότερη από ό, τι απαιτούν οι ανάγκες του, υποβαθμίζοντας την προστασία της ανθρώπινης ζωής. «Οι ναυτεργάτες του πληρώματος, 33 Ρουμάνοι, είναι ανασφάλιστοι και χαμηλόμισθο» υποστηρίζουν οι εκπρόσωποι της ΠΝΟ, σημειώνοντας ότι «προσπαθούμε να σταματήσουμε τον αθέμιτο ανταγωνισμό». Οι συνδικαλιστές της ΠΝΟ ζητούν να ναυτολογηθούν στα δύο πλοία από 55 Ελληνες ναυτικοί και δηλώνουν «αποφασισμένοι να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους έως ότου δικαιωθούν».

Τα δυο πλοία «Ropax 1» και «Ropax 2» μεταφέρουν φορτηγά και διαθέτουν από 110 θέσεις για τους οδηγούς φορτηγών. Φέρουν αγγλική σημαία και απασχολούν από 32 ναυτικούς έκαστο, 14 περισσότερους από όσους προβλέπει η νομοθεσία που τα διέπει, δηλαδή η ιταλική, σύμφωνα με την πλοιοκτήτρια εταιρεία.
Οι ναυτικοί είναι Ρουμάνοι και η συλλογική σύμβαση εργασίας που εφαρμόζεται στα πλοία διέπεται από το ιταλικό δίκαιο, ενώ είναι εγκεκριμένη από τη Διεθνή Ομοσπονδία Εργατών Μεταφορών (ITF).

Οικονομικές απώλειες
Ο εκπρόσωπος της εταιρείας κ. Σάιμον Τέιλερ υποστήριξε ότι η εταιρεία σέβεται τη νομοθεσία και βάσει αυτής δεν έχει υποχρέωση να απασχολεί ελληνικά πληρώματα. Μάλιστα συμπλήρωσε ότι η εταιρεία βρισκόταν σε διαπραγμάτευση για τη ναύλωση δύο ακόμη πλοίων με ελληνικά πληρώματα, αλλά εξαιτίας της κατάστασης που δημιουργήθηκε θα επανεξετάσει το όλο θέμα. Κατά τον ίδιο, αντίστοιχες καταστάσεις δεν έχει συναντήσει σε κανένα λιμάνι της Ευρώπης, ενώ αναρωτήθηκε «πώς θα μπορέσει η Ελλάδα να ξεπληρώσει το χρέος της όταν δεν μπορεί να ελέγξει μια μικρή μερίδα συνδικαλιστών με νοσηρή νοοτροπία».
Η πλοιοκτήτρια εταιρεία επικαλείται οικονομικές απώλειες από τις κινητοποιήσεις και ζητεί να εφαρμοστεί άμεσα η απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Πειραιώς που υποχρεώνει τους εκπροσώπους της ΠΝΟ να μην παρεμποδίσουν τη φόρτωση των πλοίων από το λιμάνι της Κορίνθου έως την 28 Ιουνίου 2010, ημέρα που θα συζητηθούν τα ασφαλιστικά μέτρα της εταιρείας.
You can leave a response, or trackback from your own site.

0 Response to "Εμπόδισαν τον απόπλου του «Ropax 1»"