Ενα παλαιό, αλλά κάθε φορά επίκαιρο σύνθημα, προσαρμοσμένο αυτή τη φορά στην οικονομική κρίση, θυμήθηκε ο υπουργός Μεταφορών κ. Δ.Ρέππας προσφωνώντας τον γάλλο ομόλογό του κ. Ντομινίκ Μπισερό στο λιτό γεύμα (χωριάτικη σαλάτα, λευκό κρασί και ριζότο) το οποίο του παρέθεσε χθες στους «Ορίζοντες» του Λυκαβηττού: «Ελλάς- Γαλλία,οικονομική συμμαχία» του είπε μόλις υπέγραψαν από κοινού τη διακήρυξη συνεργασίας που αφορά τον ΟΣΕ και θέματα μεταφορών και υποδομών της χώρας.Ο Γάλλος ήρθε στην Ελλάδα καλά προετοιμασμένος και διαβασμένος. Συνοδευόταν από περίπου 15 επιχειρηματίες, ανάμεσά στους οποίους και επιχειρηματίες που ασχολούνται με την κατασκευή γεφυρών (όπως αυτή του Ρίου- Αντιρρίου), αεροδρομίων, τρένων και βαγονιών, συντηρήσεις τρένων, δικτύων κ.ά. Ακόμη και από ειδικούς για την ασφάλεια των τρένων, θέμα στο οποίο οι Γάλλοι αποδίδουν ιδιαίτερη σημασία. Επικεφαλής τους μια 45χρονη γυναίκα, η οποία φάνηκε να γνωρίζει τα πάντα για την ασφάλεια των τρένων προκαλώντας την εντύπωση των ελλήνων προέδρων όλων των οργανισμών που εποπτεύονται από το υπουργείο Υποδομών.
Οι δύο υπουργοί κατά τη διάρκεια της συνάντησής τους συζήτησαν εκτενώς το ενδεχόμενο συνεργασίας στους τομείς του εκσυγχρονισμού των ελληνικών σιδηροδρόμων, της εκμετάλλευσης του σιδηροδρομικού δικτύου και των εμπορευματικών και επιβατικών μεταφορών.
Οι επιχειρηματίες που συνόδευαν τον γάλλο υπουργό Υποδομών ήταν και αυτοί καλά προετοιμασμένοι και διαβασμένοι όχι μόνο για τον ΟΣΕ, την ΕΡΓΟΣΕ, τους ΗΛΠΑΠ, το μετρό αλλά και για καθετί που αφορά την Ελλάδα και την εποπτεία της από τη λεγόμενη τρόικα. Φρόντισαν να καθήσουν κοντά στους προέδρους οργανισμών που τους ενδιέφεραν να αρχίσουν τις «μπίζνες» μαζί τους και κρατούσαν συνεχώς σημειώσεις. Ακόμη και τις ερωτήσεις ή τις απορίες τους, ή συστάσεις που έκαναν, τις διάβαζαν από σημειώματα που είχαν προετοιμάσει.
Επέμειναν στα προγράμματα εξυγίανσης που είχε ανακοινώσει η κυβέρνηση για το πώς θα αντιμετωπιστούν η γραφειοκρατία και οι απεργίες, ως και τα πιθανά κέρδη ή ζημιές που θα έχουν οι οργανισμοί αυτοί μετά την εξυγίανση. Ρώτησαν πόσους υπαλλήλους θα έχουν (πόσους έχουν σήμερα φάνηκε να το γνωρίζουν), για τα χρέη των οργανισμών και πώς αυτά θα ξεπληρωθούν, για το πόσο εύκολη ή όχι είναι η συνεργασία ιδιωτικού και δημοσίου τομέα στην κατασκευή έργων. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έδειξαν για το υπό κατασκευή αεροδρόμιο στο Καστέλι Κρήτης- λέγοντας μάλιστα ότι οι εταιρείες τους είχαν σημαντικό ρόλο στην κατασκευή του αεροδρομίου της Λάρνακας στην Κύπρο-, για τους εμπορευματικούς και επιβατικούς σταθμούς (κυρίως του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης), ακόμη και για τις επεκτάσεις της Αττικής οδού.
Οι επιχειρηματίες αυτοί έχουν συνεργαστεί στο παρελθόν με τη γαλλική κυβέρνηση, όχι μόνο στη Γαλλία, αλλά και στο εξωτερικό. Στο γεύμα ήταν παρόντες, πέραν των δύο υπουργών, ο υφυπουργός κ. Ν.Σηφουνάκης , ο γενικός γραμματέας του υπουργείου κ. Χ. Τσιόκας, ο γραμματέας Συγχρηματοδούμενων Εργων κ. Στ. Λαμπρόπουλος και όλοι οι πρόεδροι των εποπτευόμενων από το υπουργείο οργανισμών. Αποφασίστηκε να συσταθεί μια κοινή ομάδα, η οποία μέσα σε έναν μήνα να υποβάλει εξειδικευμένη πρόταση για τους τομείς συνεργασίας των δύο χωρών.
TO BHMA




















0 Response to "Σε έναν μήνα η πρόταση των Γάλλων για τον ΟΣΕ"