«Φρένο» στο συνηθισμένο φαινόμενο της ενοχλητικής αποστολής από εταιρείες σε πολίτες ή επιχειρήσεις (μέσω Διαδικτύου) διαφημιστικών ή ενημερωτικών μηνυμάτων βάζει η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων (ΑΠΠΔ), κρίνοντας ότι δεν είναι νόμιμη η συλλογή διευθύνσεων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail), εάν προηγουμένως δεν έχει δώσει τη συγκατάθεσή του ο αποδέκτης των μηνυμάτων.Η Αρχή τιμώρησε με πρόστιμο 6.000 ευρώ εταιρεία που έστελνε σωρεία μηνυμάτων μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σε διάφορους πολίτες, συγκεντρώνοντας τα στοιχεία τους όχι μόνο από τους ίδιους στη διάρκεια εκδηλώσεων και σεμιναρίων, αλλά και από φίλους και γνωστούς τους, ακόμα και από ιστοσελίδες αναρτημένες στο Διαδίκτυο.
Παράλληλα, η ΑΠΠΔ επέβαλε τη διαγραφή του μεγαλύτερου μέρους των σχετικών αρχείων, ενώ απηύθυνε αυστηρές συστάσεις και προειδοποιήσεις προκειμένου η εταιρεία να λάβει όλα τα κατάλληλα οργανωτικά και τεχνικά μέτρα ασφαλείας για την προστασία των προσωπικών δεδομένων. Στην Αρχή εκκρεμεί σωρεία καταγγελιών από πολίτες για τον «βομβαρδισμό» μηνυμάτων κάθε είδους που δέχονται μέσω Διαδικτύου.
Ξεκαθαρίζοντας τους κανόνες που πρέπει να ισχύουν στο συγκεκριμένο θολό τοπίο, η ΑΠΠΔ τονίζει ότι είναι παράνομη η συλλογή διευθύνσεων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου πολιτών, έστω και από δημόσιους χώρους στο Διαδίκτυο (π.χ. από ιστοσελίδες), εφόσον γίνεται με σκοπό την προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών.
Και τούτο διότι εκείνος που ανακοινώνει τη διεύθυνσή του δημοσίως σε ιστοσελίδα, το κάνει για εντελώς διαφορετικό σκοπό.
Οποιοδήποτε έννομο συμφέρον και αν επιδιώκει όποιος επεξεργάζεται τα δεδομένα και στέλνει μηνύματα, δεν υπερέχει προφανώς των δικαιωμάτων και συμφερόντων όλων εκείνων των προσώπων που γίνονται αποδέκτες των μηνυμάτων και στα οποία προκαλείται σημαντική όχληση.
Κατά την Αρχή, η συλλογή διευθύνσεων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου χωρίς τη συγκατάθεση των ενδιαφερομένων παραβιάζει τη νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα.
Στη συγκεκριμένη υπόθεση κρίθηκε ότι η εταιρεία νόμιμα συγκέντρωνε ηλεκτρονικές διευθύνσεις από όποιους πολίτες ήθελαν να δώσουν τα στοιχεία τους σε σεμινάρια, εκδηλώσεις κ.λπ., αφού γινόταν με την προσωπική τους συναίνεση.
Oμως δεν ήταν νόμιμη η συγκέντρωση στοιχείων για φίλους και γνωστούς των συμμετεχόντων στα συνέδρια κ.λπ., από εκθέτες σε κλαδικές εκθέσεις, από ιστοσελίδες κ.λπ., α




















0 Response to "«Φρένο» στην αποστολή διαφημίσεων μέσω e-mail"