«Παράθυρο» εισόδου από ΙΕΚ ή ακόμη και από ιδιωτικά κολέγια σε τμήματα της ανώτατης εκπαίδευσης της χώρας αφήνει το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για τη Διά Βίου Εκπαίδευση που εισήχθη στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής. Οχημα για κάτι τέτοιο θα αποτελέσει στο μέλλον η συγκέντρωση πιστωτικών μονάδων μεταξύ των διάφορων μορφών κατάρτισης που λαμβάνει ένας πολίτης σήμερα, κάτι που ήδη εφαρμόζεται σε πολλές χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Ετσι ο «χάρτης» της ανώτατης εκπαίδευσης της χώρας «ανοίγει», πιστοποιούνται και ελέγχονται τα κολέγια, αναβαθμίζονται τα Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης και προχωρεί η θέσπιση του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων. Στόχος είναι όλα αυτά τα συστήματα να συνδεθούν μεταξύ τους από το 2013-2014, που θα αλλάξει το εξεταστικό σύστημα της χώρας, και κάθε πολίτης να ξέρει τις πιστωτικές μονάδες που θα πρέπει να συγκεντρώσει για να μεταπηδήσει από τη μια βαθμίδα στην άλλη.
Είναι αυτονόητο ότι κάτι τέτοιο δεν μπορεί να οδηγήσει έναν απόφοιτο κέντρου μεταλυκειακής εκπαίδευσης στην είσοδο της Ιατρικής Σχολής Αθηνών, αλλά σίγουρα δημιουργεί τις προϋποθέσεις εισόδου σε τμήματα των ΤΕΙ που παραδοσιακά δέχονταν μονοψήφιο αριθμό εισακτέων. Τα θέματα αυτά θα συζητηθούν και κατά τη διάρκεια συνάντησης που θα έχει σήμερα η υπουργός Παιδείας κυρία Αννα Διαμαντοπούλου με τους εκπροσώπους της Ομοσπονδίας Διδακτικού Προσωπικού των ΑΕΙ (ΠΟΣΔΕΠ).
Οπως ανέφερε χθες ανώτατη πηγή του υπουργείου Παιδείας στο «Βήμα», δημιουργείται με αυτόν τον τρόπο ένα « πιστοποιημένο παράθυρο για τη σύνδεση των προγραμμάτων της μη τυπικής εκπαίδευσης με το σύστημα της τυπικής εκπαίδευσης της χώρας,το οποίο φυσικά με το ισχύον σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων δεν μπορεί να λειτουργήσει». « Πρόκειται για ένα πιο ανοιχτό εκπαιδευτικό σύστημα,που δεν θα χωρίζει τους αποφοίτους του σε κατηγορίες απομονωμένες μεταξύ τους » ανέφερε η ίδια πηγή. Σε πρώτη φάση ωστόσο μελετάται η εφαρμογή του νέου νόμου στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ), που αποτελεί μορφή Διά Βίου Εκπαίδευσης, πλήρως ισότιμη με τα δημόσια πανεπιστήμια της χώρας. Ετσι μελλοντικά συζητείται η πιθανότητα εισαγωγής στα προγράμματα του ιδρύματος εκτός κλήρωσης μέσω της συγκέντρωσης συγκεκριμένου αριθμού πιστωτικών μονάδων που θα οριστεί σε συνεργασία με τη διοίκησή του.
Η σχετική διάταξη που έχει συμπεριληφθεί στο νομοσχέδιο αναφέρει ότι προβλέπεται « η σύνδεση προγραμμάτων της μη τυπικής εκπαίδευσης με το σύστημα της τυπικής εκπαίδευσης μέσω σπονδυλωτών και πιστοποιημένων προγραμμάτων μάθησης, τα οποία παρέχουν τη δυνατότητα αναγνώρισης, άθροισης και μεταφοράς πιστωτικών μονάδων εκπαίδευσης από το ένα σύστημα στο άλλο ».
Είναι αυτονόητο ότι κάτι τέτοιο δεν μπορεί να οδηγήσει έναν απόφοιτο κέντρου μεταλυκειακής εκπαίδευσης στην είσοδο της Ιατρικής Σχολής Αθηνών, αλλά σίγουρα δημιουργεί τις προϋποθέσεις εισόδου σε τμήματα των ΤΕΙ που παραδοσιακά δέχονταν μονοψήφιο αριθμό εισακτέων. Τα θέματα αυτά θα συζητηθούν και κατά τη διάρκεια συνάντησης που θα έχει σήμερα η υπουργός Παιδείας κυρία Αννα Διαμαντοπούλου με τους εκπροσώπους της Ομοσπονδίας Διδακτικού Προσωπικού των ΑΕΙ (ΠΟΣΔΕΠ).
Οπως ανέφερε χθες ανώτατη πηγή του υπουργείου Παιδείας στο «Βήμα», δημιουργείται με αυτόν τον τρόπο ένα « πιστοποιημένο παράθυρο για τη σύνδεση των προγραμμάτων της μη τυπικής εκπαίδευσης με το σύστημα της τυπικής εκπαίδευσης της χώρας,το οποίο φυσικά με το ισχύον σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων δεν μπορεί να λειτουργήσει». « Πρόκειται για ένα πιο ανοιχτό εκπαιδευτικό σύστημα,που δεν θα χωρίζει τους αποφοίτους του σε κατηγορίες απομονωμένες μεταξύ τους » ανέφερε η ίδια πηγή. Σε πρώτη φάση ωστόσο μελετάται η εφαρμογή του νέου νόμου στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ), που αποτελεί μορφή Διά Βίου Εκπαίδευσης, πλήρως ισότιμη με τα δημόσια πανεπιστήμια της χώρας. Ετσι μελλοντικά συζητείται η πιθανότητα εισαγωγής στα προγράμματα του ιδρύματος εκτός κλήρωσης μέσω της συγκέντρωσης συγκεκριμένου αριθμού πιστωτικών μονάδων που θα οριστεί σε συνεργασία με τη διοίκησή του.
Η σχετική διάταξη που έχει συμπεριληφθεί στο νομοσχέδιο αναφέρει ότι προβλέπεται « η σύνδεση προγραμμάτων της μη τυπικής εκπαίδευσης με το σύστημα της τυπικής εκπαίδευσης μέσω σπονδυλωτών και πιστοποιημένων προγραμμάτων μάθησης, τα οποία παρέχουν τη δυνατότητα αναγνώρισης, άθροισης και μεταφοράς πιστωτικών μονάδων εκπαίδευσης από το ένα σύστημα στο άλλο ».
0 Response to "Στο αμφιθέατρο από το θρανίο του ΙΕΚ"