Εν όψει σημαντικών εξελίξεων που αφορούν στο μέλλον των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και τις συμβάσεις των υποβρυχίων του Πολεμικού Ναυτικού, φαίνεται πως βρισκόμαστε, ύστερα από τη κρίσιμη συνάντηση που είχε στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας ο κ. Ευάγγελος Βενιζέλος με εκπροσώπους της ThyssenKrupp Marine Systems και της Abu Dhabi Mar και τις μαραθώνιες διαπραγματεύσεις, με τη συμμετοχή των νομικών συμβούλων των εμπλεκόμενων πλευρών.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, κατά τη διάρκεια συσκέψεων επιλύθηκαν μια σειρά από εκκρεμή θέματα και δόθηκαν οδηγίες στους νομικούς συμβούλους για τη διαμόρφωση του τελικού κειμένου της συμφωνίας, το οποίο θα ολοκληρωθεί σήμερα Πέμπτη και θα υποβληθεί στην ελληνική Κυβέρνηση,προκειμένου να ακολουθηθούν οι, κατά το Σύνταγμα, προβλεπόμενες διαδικασίες, οι οποίες προβλέπεται να ολοκληρωθούν μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου 2010.
Στην ανακοίνωση επισήμαίνεται ότι το κείμενο της οριστικής και αναλυτικής σύμβασης κινείται απολύτως μέσα στις προβλέψεις του Frame Agreement της 18ης Μαρτίου 2010.
Έξ άλλου, ένα βασικό πρόβλημα που έπρεπε να αντιμετωπιστεί ήταν το ζήτημα των παράνομων κρατικών ενισχύσεων παλαιότερων εποχών προς τα Ελληνικά Ναυπηγεία, που είχε οδηγήσει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην κίνηση της διαδικασίας παραπομπής της Ελλάδας στο Δικαστήριο της ΕΕ (ζήτημα το οποίο επιλύθηκε μετά από σειρά διαβουλεύσεων στις αρχές Αυγούστου).
Άλλωστε, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έδωσε την έγκριση για την πώληση του 75% των μετοχών στην Abu Dhabi Mar, ενώ το υπόλοιπο 25% παραμένει στη ThyssenKrupp Marine Systems.
Ειδικότερα, η Επιτροπή αναφέρει σε ανακοίνωσή της ότι μετά την εξέταση της προτεινόμενης συγχώνευσης, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η πράξη αυτή δεν θα δημιουργήσει εμπόδια στον ανταγωνισμό στον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο.
Σύμφωνα με γερμανικά δημοσιεύματα, η ThyssenKrupp πιέζει και απειλεί με πτώχευση αν δεν ληφθούν σύντομα αποφάσεις, γεγονός που εγκυμονεί μεγάλους κινδύνους, αφ' ενός να χάσουν την εργασία τους εκατοντάδες εργαζόμενοι και αφ΄ετέρου στη συνέχιση των εξοπλιστικών προγραμμάτων των Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού.
Υπενθυμίζεται ότι η συμφωνία μεταβίβασης του 75% των μετοχών των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά στην Abu Dhabi Mar είχε κλείσει από τον περασμένο Μάρτιο με τη σύμφωνη γνώμη του ελληνικού Υπουργείου Άμυνας.
Όπως ανέφερε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, μετά από σχετική σύσκεψη στο Πεντάγωνο, «στόχος μας είναι η υπογραφή μιας συμφωνίας που μετά τον έλεγχό της από το Ελεγκτικό Συνέδριο θα κυρωθεί με ευρεία συναίνεση από τη Βουλή προκειμένου να τεθεί σε ισχύ» και πρόσθεσε ότι «βασικό μέλημα της Κυβέρνησης είναι η τήρηση όλων των κανόνων νομιμότητας και διαφάνειας και η υπεράσπιση του δημοσίου συμφέροντος, του συμφέροντος του Πολεμικού Ναυτικού και του συμφέροντος της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας».
Επίσης, ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας τόνισε ότι «υπάρχει μια ενιαία αταλάντευτη κυβερνητική γραμμή στο όνομα της οποίας το Υπουργείο χειρίζεται τα θέματα αυτά, στο πλαίσιο των σαφών αποφάσεων του ΚΥΣΕΑ και της Διυπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων σε άμεση συνεννόηση με τον Πρωθυπουργό και τα συναρμόδια Υπουργεία».
Πηγή : ΑΠΕ-ΜΠΕ
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, κατά τη διάρκεια συσκέψεων επιλύθηκαν μια σειρά από εκκρεμή θέματα και δόθηκαν οδηγίες στους νομικούς συμβούλους για τη διαμόρφωση του τελικού κειμένου της συμφωνίας, το οποίο θα ολοκληρωθεί σήμερα Πέμπτη και θα υποβληθεί στην ελληνική Κυβέρνηση,προκειμένου να ακολουθηθούν οι, κατά το Σύνταγμα, προβλεπόμενες διαδικασίες, οι οποίες προβλέπεται να ολοκληρωθούν μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου 2010.
Στην ανακοίνωση επισήμαίνεται ότι το κείμενο της οριστικής και αναλυτικής σύμβασης κινείται απολύτως μέσα στις προβλέψεις του Frame Agreement της 18ης Μαρτίου 2010.
Έξ άλλου, ένα βασικό πρόβλημα που έπρεπε να αντιμετωπιστεί ήταν το ζήτημα των παράνομων κρατικών ενισχύσεων παλαιότερων εποχών προς τα Ελληνικά Ναυπηγεία, που είχε οδηγήσει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην κίνηση της διαδικασίας παραπομπής της Ελλάδας στο Δικαστήριο της ΕΕ (ζήτημα το οποίο επιλύθηκε μετά από σειρά διαβουλεύσεων στις αρχές Αυγούστου).
Άλλωστε, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έδωσε την έγκριση για την πώληση του 75% των μετοχών στην Abu Dhabi Mar, ενώ το υπόλοιπο 25% παραμένει στη ThyssenKrupp Marine Systems.
Ειδικότερα, η Επιτροπή αναφέρει σε ανακοίνωσή της ότι μετά την εξέταση της προτεινόμενης συγχώνευσης, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η πράξη αυτή δεν θα δημιουργήσει εμπόδια στον ανταγωνισμό στον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο.
Σύμφωνα με γερμανικά δημοσιεύματα, η ThyssenKrupp πιέζει και απειλεί με πτώχευση αν δεν ληφθούν σύντομα αποφάσεις, γεγονός που εγκυμονεί μεγάλους κινδύνους, αφ' ενός να χάσουν την εργασία τους εκατοντάδες εργαζόμενοι και αφ΄ετέρου στη συνέχιση των εξοπλιστικών προγραμμάτων των Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού.
Υπενθυμίζεται ότι η συμφωνία μεταβίβασης του 75% των μετοχών των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά στην Abu Dhabi Mar είχε κλείσει από τον περασμένο Μάρτιο με τη σύμφωνη γνώμη του ελληνικού Υπουργείου Άμυνας.
Όπως ανέφερε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, μετά από σχετική σύσκεψη στο Πεντάγωνο, «στόχος μας είναι η υπογραφή μιας συμφωνίας που μετά τον έλεγχό της από το Ελεγκτικό Συνέδριο θα κυρωθεί με ευρεία συναίνεση από τη Βουλή προκειμένου να τεθεί σε ισχύ» και πρόσθεσε ότι «βασικό μέλημα της Κυβέρνησης είναι η τήρηση όλων των κανόνων νομιμότητας και διαφάνειας και η υπεράσπιση του δημοσίου συμφέροντος, του συμφέροντος του Πολεμικού Ναυτικού και του συμφέροντος της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας».
Επίσης, ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας τόνισε ότι «υπάρχει μια ενιαία αταλάντευτη κυβερνητική γραμμή στο όνομα της οποίας το Υπουργείο χειρίζεται τα θέματα αυτά, στο πλαίσιο των σαφών αποφάσεων του ΚΥΣΕΑ και της Διυπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων σε άμεση συνεννόηση με τον Πρωθυπουργό και τα συναρμόδια Υπουργεία».
Πηγή : ΑΠΕ-ΜΠΕ
0 Response to "Διαπραγματεύσεις για τα Ναυπηγεία"