Η βουλευτής κυρία Κατερίνα Φαρμάκη κατέθεσε χθες την θέση της για την βελτίωση του θεσμού του Τεχνικού Ελέγχου οχημάτων, την προαγωγή της οδικής ασφάλειας και την προστασία του περιβάλλοντος με αφορμή την συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής του σχεδίου νόμου για την Σύσταση Εθνικού Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας και Γενικής Διεύθυνσης Οδικής Ασφάλειας.
Τα βασικά σημεία της ομιλίας της είναι τα εξής:
«Το υπό συζήτηση νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Δικτύων, είναι μια νομοθετική πρωτοβουλία που επιχειρεί να βάλει τάξη στον χαώδη τομέα της οδικής ασφάλειας, ο οποίος αφορά και επηρεάζει άμεσα την καθημερινότητα των πολιτών, την ασφάλεια τους, την ζωή τους, την οικονομία της χώρας, ακόμη και το περιβάλλον.
Σήμερα, παρόλα τα θετικά βήματα που έχουν γίνει κατά καιρούς, η Ελλάδα βρίσκεται στην τελευταία θέση ανάμεσα στα 27 Κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην οδική ασφάλεια. Ετησίως, χάνονται περί τους 1600 συμπολίτες μας στην άσφαλτο –ανάμεσα τους πολλά παιδιά- ενώ πολλοί μένουν ανάπηροι ή με σοβαρά προβλήματα υγείας για την υπόλοιπη ζωή τους.
Συνεπώς, η Οδική Ασφάλεια ήταν και παραμένει ένας εθνικός στόχος για την χώρα μας.
Φυσικά, με ένα νομοσχέδιο δεν μπορούν να γίνουν οι δρόμοι μας πιο ασφαλείς, οι οδηγοί πιο υπεύθυνοι, όλοι οι τεχνικοί έλεγχοι οχημάτων να γίνουν πιο αξιόπιστοι, τα οδοστρώματα να μεταλλαχθούν σε ευρωπαϊκών προδιαγραφών και η Τροχαία να είναι πανταχού παρούσα. Ούτε μπορεί να υπερκεραστεί το εμπόδιο της επικάλυψης αρμοδιοτήτων από συναρμόδια υπουργεία και φορείς, ο κατακερματισμός του στρατηγικού σχεδιασμού, η αποσπασματικότητα των δράσεων, η αναποτελεσματικότητα των νομοθετικών πρωτοβουλιών (όπως η εξοντωτική αύξηση των προστίμων του ΚΟΚ που δεν έφεραν το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα) ή η δυσκολία στον έλεγχο και τον συντονισμό των μέτρων που λαμβάνονται.
Εντούτοις, είναι μια καλή αρχή, που αποδεικνύει την πολιτική βούληση του υπουργείου να αντιμετωπίσει τα κακώς κείμενα στον συγκεκριμένο τομέα και ως τέτοια είναι σαφέστατα στον σωστό δρόμο.
Με το προτεινόμενο νομοσχέδιο λοιπόν, γίνονται θεσμικές και οργανωτικές παρεμβάσεις στον τομέα της οδικής ασφάλειας (όπως η σύσταση του ενιαίου Εθνικού Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας και η δημιουργία Γενικής Διεύθυνσης Οδικής Ασφάλειας στο Υπουργείο Υποδομών) με στόχο τον καλύτερο προγραμματισμό και συντονισμό των δράσεων ενώ ταυτόχρονα γίνονται συγκεκριμένες βελτιώσεις στον θεσμό του τεχνικού ελέγχου οχημάτων που αποβλέπουν και στην ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, και στην μείωση της οικονομικής επιβάρυνσης του πολίτη και στην προστασία του περιβάλλοντος ,ενώ καθιερώνεται ο έλεγχος εκπομπών θορύβου μοτοσικλετών και
Στον νομό Κορινθίας ,αντιμετωπίζουμε το ζήτημα της οδικής ασφάλειας με ιδιαίτερο προβληματισμό, λόγω της ευρύτατης χρήσης του πολύ σημαντικού ,για την τοπική οικονομία και για την μετακίνηση των πολιτών, της Εθνικής οδού Αθηνών-Κορίνθου-Πατρών, η οποία όμως παρουσιάζει αυξημένες ανάγκες συντήρησης και ασφάλειας. Είναι ένας ακριβός δρόμος με πολλούς σταθμούς διοδίων, πραγματική καρμανιόλα για τους οδηγούς σε πολλά σημεία που πρέπει να επιταχυνθεί η χρηματοδότησή του ώστε να αποδοθεί το γρηγορότερο στους πολίτες. Προς την κατεύθυνση αυτή βοηθάει και η σχετική τροπολογία που κατάθεσε το Υπουργείο, με την οποία δίδονται τμηματικά δόσεις στις εταιρείες κατασκευής, ώστε να προχωρήσουν γρηγορότερα.
Η οδική ασφάλεια είναι πρωταρχικά θέμα «οδικής παιδείας». Μην ξεχνάμε ότι η παραβατική νοοτροπία μερικών οδηγών αποτελεί την βασική αιτία διατήρησης του αριθμού των τροχαίων ατυχημάτων σε υψηλά επίπεδα. Η νέα γενιά πρέπει από το σχολείο να γαλουχείται σε έναν πραγματικό οδικό πολιτισμό. Η οδική ασφάλεια είναι και θέμα ποιότητας των δρόμων. Συνεπώς, οι νέοι θεσμοί που δημιουργούνται με το παρόν νομοσχέδιο πρέπει να συντονίσουν τους συναρμόδιους φορείς για την καλύτερη συντήρησή τους, τη δημιουργία ασφαλέστερων οδικών υποδομών, την επισήμανση των επικίνδυνων σημείων στο αστικό και εθνικό οδικό δίκτυο της χώρας, τον προγραμματισμό και την χρηματοδότηση όλων των απαιτούμενων οδικών έργων, αλλά και την χρησιμοποίηση της τεχνολογίας για τη διευκόλυνση της Τροχαίας και των οδηγών.
Η οδική ασφάλεια είναι και θέμα ποιοτικότερης εκπαίδευσης και εξέτασης των υποψηφίων οδηγών. Στο σημείο αυτό επισημαίνω και το ζήτημα του ελέγχου των αλλοδαπών οδηγών που κυκλοφορούν με αμφιβόλου νομιμότητας διπλώματα.
Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο αντιμετωπίζει σοβαρά, μακροπρόθεσμα και συντονισμένα, συγκεκριμένα ζητήματα οδικής ασφάλειας. Η προσπάθεια εκ μέρους της κυβέρνησης είναι συνεχής ,για την βελτίωση της καθημερινότητας του πολίτη , έστω και στους δύσκολους καιρούς που ζούμε.»
Κατερίνα Φαρμάκη – Γκέκη
Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Ν.Κορινθίας
Τα βασικά σημεία της ομιλίας της είναι τα εξής:
«Το υπό συζήτηση νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Δικτύων, είναι μια νομοθετική πρωτοβουλία που επιχειρεί να βάλει τάξη στον χαώδη τομέα της οδικής ασφάλειας, ο οποίος αφορά και επηρεάζει άμεσα την καθημερινότητα των πολιτών, την ασφάλεια τους, την ζωή τους, την οικονομία της χώρας, ακόμη και το περιβάλλον.
Σήμερα, παρόλα τα θετικά βήματα που έχουν γίνει κατά καιρούς, η Ελλάδα βρίσκεται στην τελευταία θέση ανάμεσα στα 27 Κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην οδική ασφάλεια. Ετησίως, χάνονται περί τους 1600 συμπολίτες μας στην άσφαλτο –ανάμεσα τους πολλά παιδιά- ενώ πολλοί μένουν ανάπηροι ή με σοβαρά προβλήματα υγείας για την υπόλοιπη ζωή τους.
Συνεπώς, η Οδική Ασφάλεια ήταν και παραμένει ένας εθνικός στόχος για την χώρα μας.
Φυσικά, με ένα νομοσχέδιο δεν μπορούν να γίνουν οι δρόμοι μας πιο ασφαλείς, οι οδηγοί πιο υπεύθυνοι, όλοι οι τεχνικοί έλεγχοι οχημάτων να γίνουν πιο αξιόπιστοι, τα οδοστρώματα να μεταλλαχθούν σε ευρωπαϊκών προδιαγραφών και η Τροχαία να είναι πανταχού παρούσα. Ούτε μπορεί να υπερκεραστεί το εμπόδιο της επικάλυψης αρμοδιοτήτων από συναρμόδια υπουργεία και φορείς, ο κατακερματισμός του στρατηγικού σχεδιασμού, η αποσπασματικότητα των δράσεων, η αναποτελεσματικότητα των νομοθετικών πρωτοβουλιών (όπως η εξοντωτική αύξηση των προστίμων του ΚΟΚ που δεν έφεραν το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα) ή η δυσκολία στον έλεγχο και τον συντονισμό των μέτρων που λαμβάνονται.
Εντούτοις, είναι μια καλή αρχή, που αποδεικνύει την πολιτική βούληση του υπουργείου να αντιμετωπίσει τα κακώς κείμενα στον συγκεκριμένο τομέα και ως τέτοια είναι σαφέστατα στον σωστό δρόμο.
Με το προτεινόμενο νομοσχέδιο λοιπόν, γίνονται θεσμικές και οργανωτικές παρεμβάσεις στον τομέα της οδικής ασφάλειας (όπως η σύσταση του ενιαίου Εθνικού Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας και η δημιουργία Γενικής Διεύθυνσης Οδικής Ασφάλειας στο Υπουργείο Υποδομών) με στόχο τον καλύτερο προγραμματισμό και συντονισμό των δράσεων ενώ ταυτόχρονα γίνονται συγκεκριμένες βελτιώσεις στον θεσμό του τεχνικού ελέγχου οχημάτων που αποβλέπουν και στην ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, και στην μείωση της οικονομικής επιβάρυνσης του πολίτη και στην προστασία του περιβάλλοντος ,ενώ καθιερώνεται ο έλεγχος εκπομπών θορύβου μοτοσικλετών και
Στον νομό Κορινθίας ,αντιμετωπίζουμε το ζήτημα της οδικής ασφάλειας με ιδιαίτερο προβληματισμό, λόγω της ευρύτατης χρήσης του πολύ σημαντικού ,για την τοπική οικονομία και για την μετακίνηση των πολιτών, της Εθνικής οδού Αθηνών-Κορίνθου-Πατρών, η οποία όμως παρουσιάζει αυξημένες ανάγκες συντήρησης και ασφάλειας. Είναι ένας ακριβός δρόμος με πολλούς σταθμούς διοδίων, πραγματική καρμανιόλα για τους οδηγούς σε πολλά σημεία που πρέπει να επιταχυνθεί η χρηματοδότησή του ώστε να αποδοθεί το γρηγορότερο στους πολίτες. Προς την κατεύθυνση αυτή βοηθάει και η σχετική τροπολογία που κατάθεσε το Υπουργείο, με την οποία δίδονται τμηματικά δόσεις στις εταιρείες κατασκευής, ώστε να προχωρήσουν γρηγορότερα.
Η οδική ασφάλεια είναι πρωταρχικά θέμα «οδικής παιδείας». Μην ξεχνάμε ότι η παραβατική νοοτροπία μερικών οδηγών αποτελεί την βασική αιτία διατήρησης του αριθμού των τροχαίων ατυχημάτων σε υψηλά επίπεδα. Η νέα γενιά πρέπει από το σχολείο να γαλουχείται σε έναν πραγματικό οδικό πολιτισμό. Η οδική ασφάλεια είναι και θέμα ποιότητας των δρόμων. Συνεπώς, οι νέοι θεσμοί που δημιουργούνται με το παρόν νομοσχέδιο πρέπει να συντονίσουν τους συναρμόδιους φορείς για την καλύτερη συντήρησή τους, τη δημιουργία ασφαλέστερων οδικών υποδομών, την επισήμανση των επικίνδυνων σημείων στο αστικό και εθνικό οδικό δίκτυο της χώρας, τον προγραμματισμό και την χρηματοδότηση όλων των απαιτούμενων οδικών έργων, αλλά και την χρησιμοποίηση της τεχνολογίας για τη διευκόλυνση της Τροχαίας και των οδηγών.
Η οδική ασφάλεια είναι και θέμα ποιοτικότερης εκπαίδευσης και εξέτασης των υποψηφίων οδηγών. Στο σημείο αυτό επισημαίνω και το ζήτημα του ελέγχου των αλλοδαπών οδηγών που κυκλοφορούν με αμφιβόλου νομιμότητας διπλώματα.
Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο αντιμετωπίζει σοβαρά, μακροπρόθεσμα και συντονισμένα, συγκεκριμένα ζητήματα οδικής ασφάλειας. Η προσπάθεια εκ μέρους της κυβέρνησης είναι συνεχής ,για την βελτίωση της καθημερινότητας του πολίτη , έστω και στους δύσκολους καιρούς που ζούμε.»
Κατερίνα Φαρμάκη – Γκέκη
Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Ν.Κορινθίας
0 Response to "ΦΑΡΜΑΚΗ: «Είναι εθνικός στόχος για τη χώρα να γίνουν οι δρόμοι μας πιο ασφαλείς»"