Αλμα κατέγραψε ο πληθωρισμός το μήνα Δεκέμβριο φτάνοντας στο 5,2%, από 4,9% που ήταν τον αμέσως προηγούμενο μήνα, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που δημοσιοποίησε σήμερα η Ελληνική Στατιστική Αρχή.
Συγκεκριμένα, από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (Γ.Δ.Τ.Κ) του μηνός Δεκεμβρίου 2010, προς τον αντίστοιχο Δείκτη του Δεκεμβρίου 2009, προκύπτει αύξηση 5,2%, έναντι αύξησης 2,6% που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2009 προς το 2008.
Σε σύγκριση με το Νοέμβριο 2010, ο Γενικός Δείκτης παρουσίασε αύξηση 0,4%, έναντι αύξησης 0,2% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Ο μέσος Δείκτης του δωδεκαμήνου Ιανουαρίου 10 - Δεκεμβρίου 10, σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Ιανουαρίου 09 - Δεκεμβρίου 09, παρουσίασε αύξηση 4,7%, έναντι αύξησης 1,2% που σημειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα.
Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 0,4% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Νοεμβρίου 2010, προήλθε από τις ακόλουθες αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 0,1% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών στα λαχανικά νωπά και ψάρια νωπά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα φρούτα νωπά.
β) Κατά 1,3% της ομάδας «Στέγαση», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στο πετρέλαιο θέρμανσης.
γ) Κατά 0,8% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των καυσίμων αυτοκινήτου (βενζίνης). Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα τέλη κυκλοφορίας.
δ) Κατά 0,7% της ομάδας «Ξενοδοχεία - Καφέ – Εστιατόρια», λόγω της επιβάρυνσης των τιμών των σερβιριζόμενων ειδών (φαγητών, ποτών, αναψυκτικών και καφέ) από το Δώρο των Χριστουγέννων.
ε) Κατά 0,3% της ομάδας «Aλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω της επιβάρυνσης, κυρίως, των τιμών των κουρείων-κομμωτηρίων από το Δώρο Χριστουγέννων.
Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 5,2% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Δεκεμβρίου 2009, προήλθε από τις ακόλουθες αυξήσεις των δεικτών:
1) Κατά 1,9% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη : λαχανικά νωπά, κρέατα γενικά, ψάρια νωπά, γαλακτοκομικά και αυγά, γλυκά-ζαχαρωτά.
2) Κατά 18,9% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης των τιμών των τσιγάρων, καθώς και των τιμών των αλκοολούχων και μη σερβιριζόμενων ποτών.
3) Κατά 2,3% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
4) Κατά 7,5% της ομάδας «Στέγαση», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, του πετρελαίου θέρμανσης, του ηλεκτρισμού, των ενοικίων κατοικιών και των ειδών και υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας.
5) Κατά 2,1% της ομάδας «Διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη κλινοστρωμνής-λευκά είδη, στα υαλικά, επιτραπέζια σκεύη και οικιακής χρήσης, στα είδη καθαρισμού και στις οικιακές υπηρεσίες.
6) Κατά 0,1% της ομάδας «Υγεία», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ιατρικών, οδοντιατρικών υπηρεσιών και της νοσοκομειακής περίθαλψης. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των φαρμάκων. 7
7) Κατά 15,1% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω αύξησης των τιμών στα είδη : αυτοκίνητα, καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), συντήρηση και επισκευή αυτοκινήτου-μοτοσυκλέτας και υπηρεσίες μεταφορών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα τέλη κυκλοφορίας.
8) Κατά 1,8% της ομάδας «Επικοινωνίες», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών της κινητής τηλεφωνίας.
9) Κατά 1,3% της ομάδας «Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη : μικρά είδη αναψυχής- άνθη-κατοικίδια ζώα, βιβλία-εφημερίδες-περιοδικά-γραφική ύλη-σχολικά είδη, υπηρεσίες αναψυχής.
10) Κατά 0,1% της ομάδας «Εκπαίδευση», λόγω αύξησης των τιμών στα δίδακτρα των ιδιωτικών σχολείων και των φροντιστηρίων .
11) Κατά 2,9% της ομάδας «Ξενοδοχεία - Καφέ – Εστιατόρια», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ειδών : φαγητό εκτός οικίας, αναψυκτικά-γλυκά-καφές-ποτά (σερβιριζόμενα). Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ξενοδοχείων.
12) Κατά 4,7% της ομάδας «Αλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων, των ειδών ατομικής φροντίδας και των κοσμημάτων-ρολογιών.
Πηγή : Fimotro
Συγκεκριμένα, από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (Γ.Δ.Τ.Κ) του μηνός Δεκεμβρίου 2010, προς τον αντίστοιχο Δείκτη του Δεκεμβρίου 2009, προκύπτει αύξηση 5,2%, έναντι αύξησης 2,6% που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2009 προς το 2008.
Σε σύγκριση με το Νοέμβριο 2010, ο Γενικός Δείκτης παρουσίασε αύξηση 0,4%, έναντι αύξησης 0,2% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Ο μέσος Δείκτης του δωδεκαμήνου Ιανουαρίου 10 - Δεκεμβρίου 10, σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Ιανουαρίου 09 - Δεκεμβρίου 09, παρουσίασε αύξηση 4,7%, έναντι αύξησης 1,2% που σημειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα.
Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 0,4% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Νοεμβρίου 2010, προήλθε από τις ακόλουθες αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 0,1% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών στα λαχανικά νωπά και ψάρια νωπά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα φρούτα νωπά.
β) Κατά 1,3% της ομάδας «Στέγαση», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στο πετρέλαιο θέρμανσης.
γ) Κατά 0,8% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των καυσίμων αυτοκινήτου (βενζίνης). Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα τέλη κυκλοφορίας.
δ) Κατά 0,7% της ομάδας «Ξενοδοχεία - Καφέ – Εστιατόρια», λόγω της επιβάρυνσης των τιμών των σερβιριζόμενων ειδών (φαγητών, ποτών, αναψυκτικών και καφέ) από το Δώρο των Χριστουγέννων.
ε) Κατά 0,3% της ομάδας «Aλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω της επιβάρυνσης, κυρίως, των τιμών των κουρείων-κομμωτηρίων από το Δώρο Χριστουγέννων.
Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 5,2% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Δεκεμβρίου 2009, προήλθε από τις ακόλουθες αυξήσεις των δεικτών:
1) Κατά 1,9% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη : λαχανικά νωπά, κρέατα γενικά, ψάρια νωπά, γαλακτοκομικά και αυγά, γλυκά-ζαχαρωτά.
2) Κατά 18,9% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης των τιμών των τσιγάρων, καθώς και των τιμών των αλκοολούχων και μη σερβιριζόμενων ποτών.
3) Κατά 2,3% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
4) Κατά 7,5% της ομάδας «Στέγαση», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, του πετρελαίου θέρμανσης, του ηλεκτρισμού, των ενοικίων κατοικιών και των ειδών και υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας.
5) Κατά 2,1% της ομάδας «Διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη κλινοστρωμνής-λευκά είδη, στα υαλικά, επιτραπέζια σκεύη και οικιακής χρήσης, στα είδη καθαρισμού και στις οικιακές υπηρεσίες.
6) Κατά 0,1% της ομάδας «Υγεία», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ιατρικών, οδοντιατρικών υπηρεσιών και της νοσοκομειακής περίθαλψης. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των φαρμάκων. 7
7) Κατά 15,1% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω αύξησης των τιμών στα είδη : αυτοκίνητα, καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), συντήρηση και επισκευή αυτοκινήτου-μοτοσυκλέτας και υπηρεσίες μεταφορών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα τέλη κυκλοφορίας.
8) Κατά 1,8% της ομάδας «Επικοινωνίες», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών της κινητής τηλεφωνίας.
9) Κατά 1,3% της ομάδας «Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη : μικρά είδη αναψυχής- άνθη-κατοικίδια ζώα, βιβλία-εφημερίδες-περιοδικά-γραφική ύλη-σχολικά είδη, υπηρεσίες αναψυχής.
10) Κατά 0,1% της ομάδας «Εκπαίδευση», λόγω αύξησης των τιμών στα δίδακτρα των ιδιωτικών σχολείων και των φροντιστηρίων .
11) Κατά 2,9% της ομάδας «Ξενοδοχεία - Καφέ – Εστιατόρια», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ειδών : φαγητό εκτός οικίας, αναψυκτικά-γλυκά-καφές-ποτά (σερβιριζόμενα). Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ξενοδοχείων.
12) Κατά 4,7% της ομάδας «Αλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων, των ειδών ατομικής φροντίδας και των κοσμημάτων-ρολογιών.
Πηγή : Fimotro
0 Response to "ΣΤΟ 5,2% Ο ΠΛΗΘΩΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ"