Από την Ομοσπονδία Εμπορικών Συλλόγων Πελοποννήσου και Νοτιοδυτικής Ελλάδας ανακοινώνεται ότι σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου, οι χειμερινές εκπτώσεις έτους 2011 θα αρχίσουν το Σάββατο 15 Ιανουαρίου και θα λήξουν τη Δευτέρα 28 Φεβρουαρίου.
Επ’ ευκαιρία της διενέργειας των εκπτώσεων, η ΟΕΣΠ απέστειλε οδηγίες προς τις εμπορικές επιχειρήσεις μέλη της, οι οποίες θα πρέπει να επιδείξουν ιδιαίτερη προσοχή στα κάτωθι:
1. Η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της παλαιάς (συνήθως διαγραμμένης) και της νέας τιμής όλων των ειδών που πωλούνται με έκπτωση είναι υποχρεωτική σε εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία όπου αυτά εκτίθενται.
2. Η αναγραφή ποσοστού έκπτωσης ανήκει στη διακριτική ευχέρεια της επιχείρησης. Εάν αναγραφεί ποσοστό, πρέπει να προσδιορίζεται ότι πρόκειται για έκπτωση (π.χ. «20% έκπτωση»).
3. Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στην ακρίβεια των εκπτωτικών αναγγελιών προς τον πελάτη. Η κάθε παροχή πρέπει να ταυτίζεται και να ανταποκρίνεται προς την αναγγελία, οικονομικά, ποσοτικά και ποιοτικά.
4. Εάν διαπιστωθεί παράβαση του νόμου ή παραπλάνηση των καταναλωτών, οι ποινές και τα πρόστιμα είναι βαρύτατα. Όσοι παραβαίνουν τις διατάξεις του νόμου διώκονται ποινικά και τιμωρούνται με φυλάκιση, ενώ, επιπλέον, τους επιβάλλεται πρόστιμο μέχρι ποσού ίσου με το 0,5% του ετησίου κύκλου εργασιών που πραγματοποιούν, το οποίο, σε περίπτωση υποτροπής, μπορεί να αυξάνεται μέχρι το 3% του ετησίου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης. Το πρόστιμο επιβάλλεται με απόφαση του οικείου Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας.
Αν οι εκπτώσεις είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό τους ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση προϊόντων ή ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση, επιβάλλεται, με απόφαση του οικείου Νομάρχη, διοικητικό πρόστιμο χιλίων (1.000) μέχρι εκατό χιλιάδων (100.000) ευρώ, ανάλογα με τη βαρύτητα και τη συχνότητα της παράβασης.
5. Σύμφωνα με τις τροποποιήσεις του ν. 3769/2009, υπενθυμίζουμε ότι επιτρέπονται οι προσφορές και οι προωθητικές ενέργειες μέχρι την παραμονή της έναρξης των επίσημων εκπτώσεων.
Η ΟΕΣΠ καλεί αφενός μεν τους συναδέλφους εμπόρους να προστατεύσουν τον θεσμό των εκπτώσεων. Να αναδείξουν για μία ακόμη φορά τον παραδοσιακό σεβασμό του εμπορίου προς τους καταναλωτές. Να ανταποδώσουν την στήριξη στους πελάτες τους. Αφετέρου δε καλεί το καταναλωτικό κοινό να εμπιστευθεί τα οργανωμένα εμπορικά καταστήματα για τις αγορές του και όχι το κάθε μορφής παρεμπόριο, το οποίο ούτε ποιότητα προσφέρει, ούτε εγγυήσεις, ούτε αποδείξεις.
Αναφερόμενος στην περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας κ. Βασίλης Παγώνης, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Μέσα στη βαθιά οικονομική κρίση που μαστίζει την οικονομία μας, το καταναλωτικό κοινό, όλο και περισσότερο στρέφεται σε προϊόντα πωλούμενα με μειωμένες τιμές. Οι εμπορικές επιχειρήσεις πλέον συστηματικά φροντίζουν να προσφέρουν τα προϊόντα τους σε ιδιαίτερα ελκυστικές τιμές. Μέσα από την εκστρατεία που έχει αναλάβει το οργανωμένο Ελληνικό Εμπόριο με σύνθημα «ΜΙΑ ΤΙΜΗ ΧΑΜΗΛΗ ΤΙΜΗ», αναδεικνύουμε τη φερεγγυότητα των εμπορικών επιχειρήσεων, όχι μόνο όσον αφορά στην ποιότητα, αλλά και στην ειλικρίνεια των τιμών. Κυρίως σε σχέση με τα ανατολίτικου τύπου παζάρια του υπαίθριου εμπορίου, καθώς και τις ψευδεπίγραφες «ευκαιρίες» των μεγάλων αλυσίδων, που τάχα όλο απορροφούν το ΦΠΑ και όλο αυξάνουν τις τιμές τους.
Στα πλαίσια των θεσμοθετημένων περιόδων των εκπτώσεων, οι εμπορικές επιχειρήσεις σε όλες τις αγορές της περιφέρειας, είναι έτοιμες να προσφέρουν ακόμα πιο δελεαστικές τιμές στο καταναλωτικό κοινό, κρατώντας την υψηλή ποιότητα.
Καλούμε τους καταναλωτές να επιδείξουν σύνεση και προσοχή, χωρίς να μένουν μόνο στις εντυπωσιακές διαφημίσεις. Να κάνουν καλή έρευνα της αγοράς. Να δώσουν σημασία στη δεύτερη εκστρατεία μας για τη στήριξη της Ελληνικής παραγωγής, αλλά και τη διαφύλαξη του οικογενειακού εισοδήματος, με σλόγκαν: «ΚΑΤΑΝΑΛΩΝΟΥΜΕ Ο,ΤΙ ΚΑΙ ΟΣΟ ΠΑΡΑΓΟΥΜΕ».
Επ’ ευκαιρία της διενέργειας των εκπτώσεων, η ΟΕΣΠ απέστειλε οδηγίες προς τις εμπορικές επιχειρήσεις μέλη της, οι οποίες θα πρέπει να επιδείξουν ιδιαίτερη προσοχή στα κάτωθι:
1. Η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της παλαιάς (συνήθως διαγραμμένης) και της νέας τιμής όλων των ειδών που πωλούνται με έκπτωση είναι υποχρεωτική σε εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία όπου αυτά εκτίθενται.
2. Η αναγραφή ποσοστού έκπτωσης ανήκει στη διακριτική ευχέρεια της επιχείρησης. Εάν αναγραφεί ποσοστό, πρέπει να προσδιορίζεται ότι πρόκειται για έκπτωση (π.χ. «20% έκπτωση»).
3. Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στην ακρίβεια των εκπτωτικών αναγγελιών προς τον πελάτη. Η κάθε παροχή πρέπει να ταυτίζεται και να ανταποκρίνεται προς την αναγγελία, οικονομικά, ποσοτικά και ποιοτικά.
4. Εάν διαπιστωθεί παράβαση του νόμου ή παραπλάνηση των καταναλωτών, οι ποινές και τα πρόστιμα είναι βαρύτατα. Όσοι παραβαίνουν τις διατάξεις του νόμου διώκονται ποινικά και τιμωρούνται με φυλάκιση, ενώ, επιπλέον, τους επιβάλλεται πρόστιμο μέχρι ποσού ίσου με το 0,5% του ετησίου κύκλου εργασιών που πραγματοποιούν, το οποίο, σε περίπτωση υποτροπής, μπορεί να αυξάνεται μέχρι το 3% του ετησίου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης. Το πρόστιμο επιβάλλεται με απόφαση του οικείου Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας.
Αν οι εκπτώσεις είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό τους ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση προϊόντων ή ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση, επιβάλλεται, με απόφαση του οικείου Νομάρχη, διοικητικό πρόστιμο χιλίων (1.000) μέχρι εκατό χιλιάδων (100.000) ευρώ, ανάλογα με τη βαρύτητα και τη συχνότητα της παράβασης.
5. Σύμφωνα με τις τροποποιήσεις του ν. 3769/2009, υπενθυμίζουμε ότι επιτρέπονται οι προσφορές και οι προωθητικές ενέργειες μέχρι την παραμονή της έναρξης των επίσημων εκπτώσεων.
Η ΟΕΣΠ καλεί αφενός μεν τους συναδέλφους εμπόρους να προστατεύσουν τον θεσμό των εκπτώσεων. Να αναδείξουν για μία ακόμη φορά τον παραδοσιακό σεβασμό του εμπορίου προς τους καταναλωτές. Να ανταποδώσουν την στήριξη στους πελάτες τους. Αφετέρου δε καλεί το καταναλωτικό κοινό να εμπιστευθεί τα οργανωμένα εμπορικά καταστήματα για τις αγορές του και όχι το κάθε μορφής παρεμπόριο, το οποίο ούτε ποιότητα προσφέρει, ούτε εγγυήσεις, ούτε αποδείξεις.
Αναφερόμενος στην περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας κ. Βασίλης Παγώνης, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Μέσα στη βαθιά οικονομική κρίση που μαστίζει την οικονομία μας, το καταναλωτικό κοινό, όλο και περισσότερο στρέφεται σε προϊόντα πωλούμενα με μειωμένες τιμές. Οι εμπορικές επιχειρήσεις πλέον συστηματικά φροντίζουν να προσφέρουν τα προϊόντα τους σε ιδιαίτερα ελκυστικές τιμές. Μέσα από την εκστρατεία που έχει αναλάβει το οργανωμένο Ελληνικό Εμπόριο με σύνθημα «ΜΙΑ ΤΙΜΗ ΧΑΜΗΛΗ ΤΙΜΗ», αναδεικνύουμε τη φερεγγυότητα των εμπορικών επιχειρήσεων, όχι μόνο όσον αφορά στην ποιότητα, αλλά και στην ειλικρίνεια των τιμών. Κυρίως σε σχέση με τα ανατολίτικου τύπου παζάρια του υπαίθριου εμπορίου, καθώς και τις ψευδεπίγραφες «ευκαιρίες» των μεγάλων αλυσίδων, που τάχα όλο απορροφούν το ΦΠΑ και όλο αυξάνουν τις τιμές τους.
Στα πλαίσια των θεσμοθετημένων περιόδων των εκπτώσεων, οι εμπορικές επιχειρήσεις σε όλες τις αγορές της περιφέρειας, είναι έτοιμες να προσφέρουν ακόμα πιο δελεαστικές τιμές στο καταναλωτικό κοινό, κρατώντας την υψηλή ποιότητα.
Καλούμε τους καταναλωτές να επιδείξουν σύνεση και προσοχή, χωρίς να μένουν μόνο στις εντυπωσιακές διαφημίσεις. Να κάνουν καλή έρευνα της αγοράς. Να δώσουν σημασία στη δεύτερη εκστρατεία μας για τη στήριξη της Ελληνικής παραγωγής, αλλά και τη διαφύλαξη του οικογενειακού εισοδήματος, με σλόγκαν: «ΚΑΤΑΝΑΛΩΝΟΥΜΕ Ο,ΤΙ ΚΑΙ ΟΣΟ ΠΑΡΑΓΟΥΜΕ».
0 Response to "ΠΑΓΩΝΗΣ: Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές στις εκπτώσεις"