To πρόβλημα με τα διόδια και η μη πληρωμή αυτών, αν ήθελε το κράτος και οι διαχειρίστριες εταιρείες των Εθνικών Οδών να το λύσουν, εύκολα θα το είχαν επιτύχει χωρίς να υπάρχει όλη αυτή η δικαιολογημένη αντίδραση των πολιτών, η έντονη δημοσιότητα και τα διαφυγόντα έσοδα του κράτους.
Η σημερινή κόντρα και οι έντονες ενέργειες που υπάρχουν επικεντρώνονται κυρίως από μόνιμους κατοίκους όμορων δήμων σε σταθμούς διοδίων και την άρνηση τους να πληρώσουν τα αυξημένα τέλη διέλευσης αφού καθημερινώς διέρχονται με το όχημα τους πολλάκις από τον ίδιο σταθμό αλλά και γενικώς την αντίδραση πολιτών λόγω του συνεχούς αυξημένου αντίτιμου διοδίων που δεν ανταποκρίνεται στις παρεχόμενες υπηρεσίες και στην πραγματικότητα.
Είναι άδικο για κάποιον που κάνει τη διαδρομή π.χ. Αθήνα-Κιάτο των 105 χλμ. να πληρώνει τα ίδια διόδια με αυτόν που κάνει το Αθήνα–Πάτρα των 210 χλμ., άρα σωστότερο θα ήταν να υπάρχουν τέλη διοδίων με βάσει την συνολική απόσταση που διανύει το κάθε όχημα.
Είναι άδικο για κάποιον που διανύει κάθε μέρα την ίδια διαδρομή ή περνά από τον ίδιο σταθμό διοδίων πολλές φορές εντός της ίδιας ημέρας π.χ Κόρινθος-Κιάτο να πληρώνει την ίδια αξία διέλευσης (2,80€) με κάποιον που θα κάνει κάποια στιγμή αυτή την διαδρομή και δε θα την ξανακάνει ποτέ ξανά, άρα σωστότερο θα ήταν να υπάρχουν τέλη διοδίων με βάσει τον αριθμό διελεύσεων από τον ίδιο σταθμό διοδίων.
Είναι άδικο για κάποιον που έχει προορισμό κάποια από την αμέσως επόμενη έξοδο από σταθμό διοδίων (π.χ. Κιάτο) να αναγκάζεται στην πλησιέστερη έξοδο πριν από τα διόδια να εξέλθει από την Νέα Εθνική Οδό ώστε να αποφύγει το τσουχτερό αντίτιμο διοδίων, άρα κι ο οδηγός να χάνει χρόνο, και το κράτος να χάνει έσοδα αλλά και στους παράπλευρους δρόμους (βλέπε ΠΕΟ Κορίνθου-Πατρών μετά τον κόμβο Λεχαίου) να γίνεται το αδιαχώρητο και να υπάρχει αυξημένη πιθανότητα ατυχήματος λόγω διέλευσης εντός κατοικημένης περιοχής (το συγκεκριμένο παράδειγμα ισχύει και για αυτούς που μπαινοβγάινουν ώστε να αποφύγουν τα διόδια).
Είναι επίσης άδικο για κάποιον που πληρώνει τα διόδια να βλέπει παραδίπλα κάποιον να σπρώχνει την μπάρα και μάλιστα χωρίς κάποιο αιτιολογικό όπως έχουν οι αγανακτισμένοι κάτοικοι της ΒΑ Αττικής ή αυτοί της Στυλίδας.
Είναι άδικο για πολίτες και αιρετούς να παίρνουν την κατάσταση στα χέρια τους με όλες τις συνέπειες για αυτό (π.χ. Δήμαρχος Στυλίδας) αλλά και το κράτος να χάνει έσοδα στην τόσο δύσκολη οικονομική κατάσταση της χώρας.
Είναι τέλος άδικο για όλους μας να πληρώνουμε τόσο αυξημένα τέλη διοδίων για να εισέλθουμε σε δρόμους υπό κατασκευή με αυξημένες πιθανότητες να καθυστερήσουμε (ο νοών νοείτω και δείτε την σημερινή Κορίνθου-Πατρών).
Κι άλλες πολλές αδικίες – περιπτώσεις που θα μπορούσαν να μελετηθούν από τους αρμοδίους και να είχε βρεθεί η λύση, π.χ. διέλευση με βάσει τις ημέρες ή τις ώρες αιχμής, διελεύσεις με αυθημερόν επιστροφή στην βάση, κ.α.
Πως μπορούν οι εταιρείες διαχείρισης και το κράτος να λύσουν όλα αυτά τα προβλήματα κι όχι μόνο αυτά, απλά με πρόγραμμα τιμολογιακών πολιτικών.
Βασική όμως προϋπόθεση θα πρέπει να είναι ότι ο κάθε οδηγός που θα επιθυμεί κάποια από τις προτεινόμενες κατηγορίες προγραμμάτων τιμολογιακής πολιτικής είναι ότι το όχημα του θα πρέπει να είναι εφοδιασμένο με πομπό (e-pass) για την αυτόματη πληρωμή και την διέλευση του από τις συγκεκριμένες λωρίδες διοδίων ή ειδική κάρτα πελάτη που θα πρέπει να επιδεικνύει στο ταμείο. Με την διέλευση από τα διόδια και την ηλεκτρονική καταγραφή του οχήματος του αυτομάτως η χρέωση που θα έχει δεν θα είναι η κανονική αλλά η μειωμένη (ακόμα και μηδενική) με βάσει το πρόγραμμα-τιμολογιακή πολιτική που θα έχει επιλέξει ο ίδιος.
Αρά κερδισμένες όλες οι πλευρές.
Ποιο κράτος και ποια εταιρεία θέλει να χάνει έσοδα;
Ποιος οδηγός δε θέλει να πηγαίνει γρηγορότερα, ασφαλέστερα και οικονομικότερα στο σπίτι ή το εξοχικό του;
Τελικώς υπάρχει Χρυσή Τομή.
Π.Ν.Π.
0 Response to "Διόδια stop - Υπάρχει Χρυσή Τομή"