«Όπου κλείνει ένα σχολείο, ανοίγει μια φυλακή»
(Βίκτωρ Ουγκώ)
Οι ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ εκφράζουμε την ανησυχία μας για την διαδικασία με την οποία το υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων προχώρησε στις συγχωνεύσεις – καταργήσεις των σχολικών μονάδων.
Επισημαίνουμε ότι πριν το «νέο σχολικό χάρτη» θα έπρεπε να δημοσιοποιηθεί η σχετική μελέτη που να παρουσιάζει τις προτεραιότητες και τα παιδαγωγικά κριτήρια των επιλογών, και στη συνέχεια να αναρτηθεί για διαβούλευση, ώστε να δεχθεί τα σχόλια και τις παρατηρήσεις τόσο της εκπαιδευτικής κοινότητας όσο και των τοπικών κοινωνιών στις οποίες απευθύνεται. Όσες από τις συγχωνεύσεις κρίνονταν σκόπιμες με παιδαγωγικά κριτήρια, θα ακολουθούσαν μετά.
Αντί για αυτό, η κυβέρνηση παρέκαμψε το σχετικό διάλογο που μόλις άρχιζε στα αρμόδια όργανα διαβούλευσης, και ανακοίνωσε σαρωτικές συγχωνεύσεις για τις οποίες επικαλείται αορίστως παιδαγωγικά κριτήρια που δεν κατονομάζονται.
Παράλληλα μας προβληματίζει ότι, ιδιαίτερα σήμερα όπου οι οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες δημιουργούν παιδιά πιο ευάλωτα σε επιθετική συμπεριφορά, σε πείσμα όλων των επιστημονικών ερευνών που συσχετίζουν απολύτως τη σχολική βία με το μέγεθος των μονάδων και αγνοώντας τις προειδοποιήσεις των αρμοδίων για κατακόρυφη αύξηση των κρουσμάτων επιθετικής συμπεριφοράς στις αίθουσες και τα προαύλια, το υπουργείο Παιδείας προχώρησε σε μαζικές συγχωνεύσεις δημιουργώντας σχολικές μονάδες με υπερδιπλάσιο μαθητικό πληθυσμό περίπου 400 μαθητές ανά μονάδα, παραδεχόμενο μάλιστα ότι σε 6 περιπτώσεις το νούμερο ξέφυγε στους 500 μαθητές.
Η κτηριολογική όμως οργάνωση κάθε σχολικού συγκροτήματος – μονάδας συνδέεται με εγκεκριμένη μελέτη από το υπουργείο Παιδείας ώστε να εξυπηρετεί τις ανάγκες του προγράμματος διδασκαλίας για συγκεκριμένο αριθμό μαθητών.
Οι διαβεβαιώσεις της πολιτικής ηγεσίας ότι τα κριτήρια των συγχωνεύσεων «είναι πρωτίστως παιδαγωγικά» δεν πείθουν κανέναν ιδιαίτερα όσο δεν υπάρχει ρητή και ξεκάθαρη δέσμευση ότι η εξοικονόμηση πόρων (που εμφανώς επιδιώκεται) θα επανεπενδυθεί στην Παιδεία. Η τελευταία, παρά τις αρχικές διαβεβαιώσεις περί του αντιθέτου, κατέληξε στις μέρες μας να δεχθεί τη χαμηλότερη χρηματοδότηση των τελευταίων 35 χρόνων.
Οι ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ ρωτάμε την υπουργό :
• Αν, με τις συγχωνεύσεις αυτές, τηρούνται τα ήδη εγκεκριμένα κτηριολογικά προγράμματα των σχολικών κτιρίων, ώστε να διασφαλίζεται η ασφάλεια των μαθητών και η ομαλή διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας με ενσωμάτωση και πλήρη λειτουργία και των νέων τεχνολογικών μέσων τα οποία μάλιστα προτάσσει το Υπουργείο.
• Αν αξιοποιούνται οι μέχρι σήμερα επενδύσεις υλικοτεχνικής υποδομής μέσω των ΕΠΕΑΕΚ Ι & ΙΙ που αφορούν στην δημιουργία εργαστηρίων, αιθουσών πολλαπλών χρήσεων , βιβλιοθηκών καθώς και στην ανέγερση νέων σχολικών μονάδων μέσω του ΟΣΚ και των τεχνικών υπηρεσιών των Νομαρχιών.
• Αν δεσμεύεται ότι η εξοικονόμηση πόρων θα επιστρέψει στο σύνολό της ως επένδυση στο κοινωνικό αγαθό της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας δημόσιας παιδείας.
Η Θεματική Ομάδα Παιδείας των Οικολόγων Πράσινων
(Βίκτωρ Ουγκώ)
Οι ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ εκφράζουμε την ανησυχία μας για την διαδικασία με την οποία το υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων προχώρησε στις συγχωνεύσεις – καταργήσεις των σχολικών μονάδων.
Επισημαίνουμε ότι πριν το «νέο σχολικό χάρτη» θα έπρεπε να δημοσιοποιηθεί η σχετική μελέτη που να παρουσιάζει τις προτεραιότητες και τα παιδαγωγικά κριτήρια των επιλογών, και στη συνέχεια να αναρτηθεί για διαβούλευση, ώστε να δεχθεί τα σχόλια και τις παρατηρήσεις τόσο της εκπαιδευτικής κοινότητας όσο και των τοπικών κοινωνιών στις οποίες απευθύνεται. Όσες από τις συγχωνεύσεις κρίνονταν σκόπιμες με παιδαγωγικά κριτήρια, θα ακολουθούσαν μετά.
Αντί για αυτό, η κυβέρνηση παρέκαμψε το σχετικό διάλογο που μόλις άρχιζε στα αρμόδια όργανα διαβούλευσης, και ανακοίνωσε σαρωτικές συγχωνεύσεις για τις οποίες επικαλείται αορίστως παιδαγωγικά κριτήρια που δεν κατονομάζονται.
Παράλληλα μας προβληματίζει ότι, ιδιαίτερα σήμερα όπου οι οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες δημιουργούν παιδιά πιο ευάλωτα σε επιθετική συμπεριφορά, σε πείσμα όλων των επιστημονικών ερευνών που συσχετίζουν απολύτως τη σχολική βία με το μέγεθος των μονάδων και αγνοώντας τις προειδοποιήσεις των αρμοδίων για κατακόρυφη αύξηση των κρουσμάτων επιθετικής συμπεριφοράς στις αίθουσες και τα προαύλια, το υπουργείο Παιδείας προχώρησε σε μαζικές συγχωνεύσεις δημιουργώντας σχολικές μονάδες με υπερδιπλάσιο μαθητικό πληθυσμό περίπου 400 μαθητές ανά μονάδα, παραδεχόμενο μάλιστα ότι σε 6 περιπτώσεις το νούμερο ξέφυγε στους 500 μαθητές.
Η κτηριολογική όμως οργάνωση κάθε σχολικού συγκροτήματος – μονάδας συνδέεται με εγκεκριμένη μελέτη από το υπουργείο Παιδείας ώστε να εξυπηρετεί τις ανάγκες του προγράμματος διδασκαλίας για συγκεκριμένο αριθμό μαθητών.
Οι διαβεβαιώσεις της πολιτικής ηγεσίας ότι τα κριτήρια των συγχωνεύσεων «είναι πρωτίστως παιδαγωγικά» δεν πείθουν κανέναν ιδιαίτερα όσο δεν υπάρχει ρητή και ξεκάθαρη δέσμευση ότι η εξοικονόμηση πόρων (που εμφανώς επιδιώκεται) θα επανεπενδυθεί στην Παιδεία. Η τελευταία, παρά τις αρχικές διαβεβαιώσεις περί του αντιθέτου, κατέληξε στις μέρες μας να δεχθεί τη χαμηλότερη χρηματοδότηση των τελευταίων 35 χρόνων.
Οι ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ ρωτάμε την υπουργό :
• Αν, με τις συγχωνεύσεις αυτές, τηρούνται τα ήδη εγκεκριμένα κτηριολογικά προγράμματα των σχολικών κτιρίων, ώστε να διασφαλίζεται η ασφάλεια των μαθητών και η ομαλή διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας με ενσωμάτωση και πλήρη λειτουργία και των νέων τεχνολογικών μέσων τα οποία μάλιστα προτάσσει το Υπουργείο.
• Αν αξιοποιούνται οι μέχρι σήμερα επενδύσεις υλικοτεχνικής υποδομής μέσω των ΕΠΕΑΕΚ Ι & ΙΙ που αφορούν στην δημιουργία εργαστηρίων, αιθουσών πολλαπλών χρήσεων , βιβλιοθηκών καθώς και στην ανέγερση νέων σχολικών μονάδων μέσω του ΟΣΚ και των τεχνικών υπηρεσιών των Νομαρχιών.
• Αν δεσμεύεται ότι η εξοικονόμηση πόρων θα επιστρέψει στο σύνολό της ως επένδυση στο κοινωνικό αγαθό της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας δημόσιας παιδείας.
Η Θεματική Ομάδα Παιδείας των Οικολόγων Πράσινων
0 Response to "ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ ΜΕ ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΠΕΡΙΚΟΠΩΝ, ΒΛΑΠΤΟΥΝ ΣΟΒΑΡΑ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΑΙΔΕΙΑ"