Η αποκαθήλωση των διαφημιστικών πινακίδων σταμάτησε από 1η Ιουλίου μέχρι νεωτέρας... Η αρμόδια υπηρεσία ΔΕΣΕ (Διεύθυνση Ελέγχου και Συντήρησης Έργων) προς το παρόν σταμάτησε τη λειτουργία της και οι υπάλληλοί της μεταφέρθηκαν με τις αλλαγές του «Καλλικράτη» από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση στην Περιφέρεια Αττικής. Ο έως πρότινος διευθυντής της ΔΕΣΕ, Γιώργος Μαυρογιαννίδης, αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι «έχει γίνει εισήγηση για την επανασυγκρότηση της ΔΕΣΕ. Έως ότου εγκριθεί το σχέδιο τροποποίησης είμαστε στον αέρα και οι διαφημιστικές πινακίδες στη θέση τους».

Το 1999 ψηφίστηκε ο πρώτος νόμος (ν.2696/1999 ΚΟΚ) για την αποκαθήλωση των διαφημιστικών πινακίδων. Τα χρόνια που ακολούθησαν, κι άλλοι νόμοι θεσπίστηκαν και συμπληρώθηκαν από υπουργικές αποφάσεις. Μεμονωμένοι δήμοι, όπως ο Άλιμος, είχαν προβεί από τότε στο «ξήλωμα» διαφημιστικών πινακίδων, όμως από το 2010 άρχισε πιο συντονισμένη αποκαθήλωσή τους. Οι νόμοι ορίζουν ρητά ότι απαγορεύονται οι διαφημιστικές πινακίδες σε όλες τις ταράτσες κτιρίων, σε οικόπεδα και ιδιωτικούς χώρους, όπου η απόσταση των πινακίδων είναι μικρότερη των 150 μέτρων από το οδικό δίκτυο και έχουν εμβαδόν μεγαλύτερο των 6 τμ. Μέσα στην πόλη επιτρέπονται υπό προϋποθέσεις μόνο οι διαφημίσεις τύπου «ρακέτα» με διαστάσεις έως 1,5x2. Ακόμα και σήμερα, ποσοστό 90% των διαφημιστικών πινακίδων είναι παράνομες.

«Μέσα σε έναν χρόνο βγάλαμε 700 πινακίδες σε Συγγρού, Ποσειδώνος, Αττική Οδό, Μεσογείων και αλλού στην Αττική. Κάναμε πολύ δουλειά με ελάχιστο κόστος. Ως το 2010 ζητούσαμε χρήματα από το κράτος και δεν μας έδινε, οπότε δεν μπορούσαμε να προχωρήσουμε. Το 2010 η υπηρεσία μας χρηματοδοτήθηκε με 45.000 ευρώ και η "αποξήλωση" ξεκίνησε από τη λεωφόρο Συγγρού. Εκεί καταλάβαμε ότι τα έξοδα ήταν τεράστια, όλη η χρηματοδότηση "έφυγε" στη Συγγρού. Έτσι, δηλώναμε τις διαφημίσεις ως ρύπους και κάναμε συμβάσεις με "σκραπατζήδες", οι οποίοι δεν πληρώνονταν και έπαιρναν μετά τα σίδερα. Μετά τη Συγγρού, μόνο με σκραπατζήδες δουλεύαμε. Οι εργολαβίες ήταν σε εξέλιξη και αν δεν μεταταγόμασταν, θα συνεχίζαμε την καλή δουλειά», λέει ο κ. Μαυρογιαννίδης.

Οι διαφημιστικές πινακίδες εκτός της αντιαισθητικής εικόνας και την κατάληψη των πεζοδρομίων, αποτελούν κίνδυνο θάνατο για τους οδηγούς, κυρίως τους μοτοσυκλετιστές. «Τραβούν την προσοχή των οδηγών με αποτέλεσμα την πρόκληση ατυχημάτων. Επίσης, πολλά ατυχήματα γίνονται από προσκρούσεις στα στηρίγματα των διαφημιστικών πινακίδων, ιδιαίτερα στις διαχωριστικές νησίδες, ή στις οριογραμμές των δρόμων», επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Γιάννης Λιονάκης, μέλος του Συλλόγου Εθελοντών για την Πρόληψη Τροχαίων Ατυχημάτων (ΕΣΥΠΡΟΤΑ) και προσθέτει: «Κάθε χρόνο 1,5 % των θανάτων σε τροχαία, δηλαδή περί τα 15-20 δυστυχήματα, αποδίδονται σε απόσπαση της προσοχής του οδηγού από διαφημιστικές πινακίδες ή πρόσκρουση σε αυτές».


Πηγή : ΑΠΕ-ΜΠΕ
Αντιδράσεις: 
You can leave a response, or trackback from your own site.

0 Response to "Ο «Καλλικράτης» φρέναρε τη διαδικασία αποκαθήλωσης των διαφημιστικών πινακίδων"