Την πρώτη του περιοδεία στα μεγάλα οδικά έργα της Πελοποννήσου πραγματοποίησε την Τρίτη ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργος Σουφλιάς, επιθεωρώντας τις εργασίες κατασκευής του νέου αυτοκινητοδρόμου Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα, ο οποίος κατασκευάζεται από την κοινοπραξία των εταιρειών Ακτωρ Παραχωρήσεις και Ιντρακόμ.
Ο κ. Σουφλιάς, χαρακτήρισε απέραντο εργοτάξιο τη διαδρομή του νέου οδικού άξονα και επισήμανε τη μεγάλη πρόοδο που έχει συντελεστεί στα έργα, προβλέποντας ότι στις αρχές του 2011, για την απόσταση Κόρινθος - Καλαμάτα θα δαπανούν οι οδηγοί μία ώρα και ένα τέταρτο και στο τέλος του χρόνου, για την απόσταση Κόρινθος -Σπάρτη 1,5 ώρα.
Το έργο κατασκευάζεται με τη μέθοδο της σύμβασης παραχώρησης, έχει προϋπολογισμό 1,1 δισ. ευρώ και συνολικό μήκος 205 χλμ. με 26 ανισόπεδους κόμβους.
Σύμφωνα με τον κ. Σουφλιά, γίνονται εργασίες ανακατασκευής και βελτίωσης σε μήκος 60 χλμ. στο τμήμα Κόρινθος - Τρίπολη, έχουν ολοκληρωθεί εργασίες διαμόρφωσης Λωρίδας Εκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) πλάτους 2,30 μέτρων και γίνονται εργασίες προστασίας πρανών, αντιπλημμυρικά έργα και αλλαγές στηθαίων ασφαλείας.
Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ υπογράμμισε ότι η αύξηση των διοδίων, πριν από την ολοκλήρωση κατασκευής του έργου, ήταν αναγκαία καθώς σε διαφορετική περίπτωση το Δημόσιο θα έπρεπε να καταβάλει περισσότερα κονδύλια.
Ο κ. Σουφλιάς, χαρακτήρισε απέραντο εργοτάξιο τη διαδρομή του νέου οδικού άξονα και επισήμανε τη μεγάλη πρόοδο που έχει συντελεστεί στα έργα, προβλέποντας ότι στις αρχές του 2011, για την απόσταση Κόρινθος - Καλαμάτα θα δαπανούν οι οδηγοί μία ώρα και ένα τέταρτο και στο τέλος του χρόνου, για την απόσταση Κόρινθος -Σπάρτη 1,5 ώρα.
Το έργο κατασκευάζεται με τη μέθοδο της σύμβασης παραχώρησης, έχει προϋπολογισμό 1,1 δισ. ευρώ και συνολικό μήκος 205 χλμ. με 26 ανισόπεδους κόμβους.
Σύμφωνα με τον κ. Σουφλιά, γίνονται εργασίες ανακατασκευής και βελτίωσης σε μήκος 60 χλμ. στο τμήμα Κόρινθος - Τρίπολη, έχουν ολοκληρωθεί εργασίες διαμόρφωσης Λωρίδας Εκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) πλάτους 2,30 μέτρων και γίνονται εργασίες προστασίας πρανών, αντιπλημμυρικά έργα και αλλαγές στηθαίων ασφαλείας.
Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ υπογράμμισε ότι η αύξηση των διοδίων, πριν από την ολοκλήρωση κατασκευής του έργου, ήταν αναγκαία καθώς σε διαφορετική περίπτωση το Δημόσιο θα έπρεπε να καταβάλει περισσότερα κονδύλια.
«Το Δημόσιο δεν τα είχε αυτά τα λεφτά και αυτή την αύξηση την πληρώνουν οι χρήστες. Με τον διαγωνισμό που κάναμε, το Δημόσιο παίρνει ένα ποσοστό από τα ακαθάριστα έσοδα των διοδίων. Από το ποσοστό αυτό, έπειτα από 5-6 χρόνια θα έχουνε συγκεντρώσει αρκετά δισεκατομμύρια. Τότε θα αποφασίσουμε αν θέλουμε να μειώσουμε τα διόδια ή αν θα πρέπει να κατασκευαστούν με αυτά τα χρήματα κι άλλοι δρόμοι», είπε ο κ. Σουφλιάς.
Νέες σήραγγες
Με ταχείς ρυθμούς προχωρεί και η κατασκευή των νέων σηράγγων στο τμήμα Κόρινθος – Τρίπολη, όπου, σύμφωνα με τον υπουργό, έχει ολοκληρωθεί το 65% των έργων, με στόχο τη βελτίωση της χάραξης του δρόμου.
Πρόκειται για τις σήραγγες Στέρνας, μήκους 900 μέτρων, ανά κλάδο, Νεοχωρίου, μήκους 700 μέτρων, καθώς και τον δεύτερο κλάδο της σήραγγας Αρτεμισίου, μήκους 1.460 μέτρων.
Σύμφωνα με τον κ. Σουφλιά, ως δημόσια έργα που θα συμπληρώσουν το οδικό δίκτυο της Πελοποννήσου κατασκευάζονται το τμήμα Αθήναιο - Σήραγγα Ραψομάτη - Λεύκτρο, μήκους 14,6 χλμ., το οποίο εκτιμάται ότι θα παραδοθεί στην κυκλοφορία στο τέλος του 2009.
Σε ό,τι αφορά το τμήμα Παραδείσια – Τσακώνα, μήκους 11 χλμ., το οποίο επίσης κατασκευάζεται ως δημόσιο έργο, η πρόβλεψη είναι ότι θα παραδοθεί το πρώτο εξάμηνο του 2010.
Το έργο αυτό κατασκευάστηκε την περίοδο 1991-2000 και χαρακτηρίστηκε από τον υπουργό «ένα τεχνικό ανοσιούργημα, που κατασκευάστηκε με υψηλά αναχώματα πάνω σε κατολισθαίνοντα εδάφη, με αποτέλεσμα να υποστεί τεράστιες ζημιές από τις κατολισθήσεις και να τεθεί εκτός λειτουργίας τον Φεβρουάριο του 2003».
Νέες σήραγγες
Με ταχείς ρυθμούς προχωρεί και η κατασκευή των νέων σηράγγων στο τμήμα Κόρινθος – Τρίπολη, όπου, σύμφωνα με τον υπουργό, έχει ολοκληρωθεί το 65% των έργων, με στόχο τη βελτίωση της χάραξης του δρόμου.
Πρόκειται για τις σήραγγες Στέρνας, μήκους 900 μέτρων, ανά κλάδο, Νεοχωρίου, μήκους 700 μέτρων, καθώς και τον δεύτερο κλάδο της σήραγγας Αρτεμισίου, μήκους 1.460 μέτρων.
Σύμφωνα με τον κ. Σουφλιά, ως δημόσια έργα που θα συμπληρώσουν το οδικό δίκτυο της Πελοποννήσου κατασκευάζονται το τμήμα Αθήναιο - Σήραγγα Ραψομάτη - Λεύκτρο, μήκους 14,6 χλμ., το οποίο εκτιμάται ότι θα παραδοθεί στην κυκλοφορία στο τέλος του 2009.
Σε ό,τι αφορά το τμήμα Παραδείσια – Τσακώνα, μήκους 11 χλμ., το οποίο επίσης κατασκευάζεται ως δημόσιο έργο, η πρόβλεψη είναι ότι θα παραδοθεί το πρώτο εξάμηνο του 2010.
Το έργο αυτό κατασκευάστηκε την περίοδο 1991-2000 και χαρακτηρίστηκε από τον υπουργό «ένα τεχνικό ανοσιούργημα, που κατασκευάστηκε με υψηλά αναχώματα πάνω σε κατολισθαίνοντα εδάφη, με αποτέλεσμα να υποστεί τεράστιες ζημιές από τις κατολισθήσεις και να τεθεί εκτός λειτουργίας τον Φεβρουάριο του 2003».
0 Response to "ΚΟΡΙΝΘΟΣ-ΣΠΑΡΤΗ 1,5 ΩΡΕΣ"