Πωλείται Rolls-Royce με μόλις 8.990 ευρώ!

7.8.11 Αναρτήθηκε από diogenis
Η κρίση έχει ρίξει στα αζήτητα τα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού

Πωλείται Rolls-Royce με μόλις 8.990 ευρώ!



Με τη µείωση της φορολογίας στην εισαγωγή των αυτοκινήτων στα µέσα της δεκαετίας του ‘90 άρχισε να γίνεται οικονοµικά ελκυστική η λύση της εισαγωγής ελαφρώς µεταχειρισµένων αυτοκινήτων από τη Γερµανία, ειδικά µάλιστα σε ακριβά αυτοκίνητα µεγάλου κυβισµού που πωλούνταν αρκετά ακριβότερα στη χώρα µας. Σήµερα, σε εποχή κρίσης και υπό την απειλή των τεκµηρίων και των υψηλών τελών κυκλοφορίας, τα πολυτελή αυτοκίνητα πωλούνται στην Ελλάδα σε τιµές που έχουν φτάσει να είναι συµφέρουσες για επανεξαγωγή σε χώρες όπως η Γερµανία και η Γαλλία!Στις µικρές αγγελίες, κάποτε µόνο για «φτωχούς», σήµερα βρίσκει κανείς τα πάντα: 19 Rolls-Royce, 19 Bentley, 22 Aston Martin, 89 Ferrari και 866 Porsche σε µία µόνο ελληνική ιστοσελίδα αγγελιών!

Το αυτοκίνητο ήταν πάντοτε το όνειρο του Νεοέλληνα _ όνειρο απατηλό κάποτε, την εποχή που οι δασµοί εισαγωγής και η φορολογία ήταν σε τόσο υψηλά επίπεδα που τα αυτοκίνητα µεγάλου κυβισµού ήταν πολύ σπάνια και ξεχώριζαν στους δρόµους της Αθήνας. Τη δεκαετία του ’80 οι µεγάλες Mercedes ήταν για τους υπουργούς, οι σειράς 7 BMW ήταν για τους βιοµηχάνους και τους λίγους «έχοντες», ενώ οι Ferrari µε ελληνικές πινακίδες συναγωνίζονταν σε σπανιότητα τα γνήσια (και όχι εκ µετατροπής) Peugeot 205 GTi. Για Aston Martin, Lamborghini και λοιπά υπερπολυτελή, φυσικά ούτε λόγος… Το πραγµατικό πρόβληµα, βέβαια, δεν είναι τα ακριβά σπορ αυτοκίνητα αλλά το ότι ο µέσος οικογενειάρχης αναγκαζόταν να στριµώξει την οικογένειά του σε ένα αυτοκίνητο µε κινητήρα µόλις 1.100 κ.εκ., να αγκοµαχά σε κάθε ανηφόρα και να κινδυνεύει σε κάθε προσπέρασµα. Η πρώτη σηµαντική αλλαγή στην κατάσταση αυτή, και µαζί και στη νοοτροπία των κυβερνήσεων ως προς τη φορολογία του αυτοκινήτου, ήλθε στη δεκαετία του ’90 µε την απόσυρση και στη συνέχεια µε τη σηµαντική µείωση στους δασµούς και στη φορολογία των αυτοκινήτων. Οι οικογένειες άρχισαν πλέον να µετακινούνται µε 1.400άρια ως 1.600άρια αυτοκίνητα που προσέφεραν σηµαντική αναβάθµιση στην άνεση και στην ασφάλεια των µετακινήσεων, µε κόστος που πλέον δεν ήταν τόσο παράλογα υψηλό όπως στο παρελθόν.

Κάπου εκεί άλλαξε χαρακτήρα και η αγορά του µεταχειρισµένου: ενώ κάποτε το µεταχειρισµένο ήταν απλώς η φθηνότερη δυνατή λύση για κάποιον που δεν είχε άλλον τρόπο να αποκτήσει αυτοκίνητο, σιγά σιγά αναπτύχθηκε και µια ισχυρή αγορά «µεταχειρισµένων πολυτελείας», όταν κάποιοι έµποροι σταµάτησαν να ασχολούνται µε τα χαµηλού κυβισµού οικογενειακά αυτοκίνητα και εξειδικεύτηκαν στις αγοραπωλησίες καλοµεταχειρισµένων πολυτελών αυτοκινήτων. Αρκετά από αυτά τα αυτοκίνητα εισάγονταν από το εξωτερικό (κυρίως από τη Γερµανία) µε λίγα χιλιόµετρα και σε πολύ καλή κατάσταση και οι χαµηλές τιµές πώλησης της Γερµανίας, σε συνδυασµό µε τη µείωση των δασµών, έφερναν ένα ελκυστικό προϊόν στον τελικό καταναλωτή, δεδοµένου ότι οι τιµές των καινούργιων αυτοκινήτων πολυτελείας παρέµεναν υψηλές στην Ελλάδα.

Η αγορά του µεταχειρισµένου αυτοκινήτου στην Ελλάδα ήταν πάντοτε ισχυρή, αφού πάντοτε κάλυπτε ανάγκες και κενά της αγοράς. Ειδικά στα παλιότερα «χιλιάρια» και σήµερα τα ως 1.200-1.300 κ.εκ. µικρά αυτοκίνητα πόλης η αγορά του µεταχειρισµένου κινείται µε σταθερούς ρυθµούς, ανεξαρτήτως χρηµατιστηρίου, φορολογίας, κρίσης ή γενικότερου οικονοµικού κλίµατος, αφού πάντοτε υπάρχει σταθερή ροή στην προσφορά και στη ζήτηση µικρών φθηνών αυτοκινήτων. Στα µεγαλύτερα αυτοκίνητα όµως η αγορά είναι ιδιαιτέρως ευαίσθητη σε αλλαγές στη νοµοθεσία περί τεκµηρίων ή σε αυξήσεις σε τέλη κυκλοφορίας και ασφάλιστρα. Σε συνδυασµό και µε τον υπερκορεσµό της αγοράς από αυτοκίνητα που προέρχονται από κατασχέσεις τραπεζών ή από συµβόλαια leasing που έληξαν, η σηµερινή κατάσταση δεν χαρακτηρίζεται από σταθερότητα ή από συγκεκριµένες τιµές που ακολουθούν τον νόµο της προσφοράς και της ζήτησης. Ειδικά στα τζιπ µεγάλου κυβισµού τα πράγµατα είναι πολύ δύσκολα για τους ιδιοκτήτες που δεν πρόλαβαν να τα πουλήσουν εγκαίρως, αλλά ακόµη χειρότερα για κάποιους εµπόρους που αγόρασαν µαζικά προσβλέποντας σε καλό ποσοστό κέρδους, αφού ακόµη και οι συζητήσεις περί τεκµηρίων νέκρωσαν εντελώς ένα συγκεκριµένο κοµµάτι της αγοράς που είναι αδύνατον πλέον να ανακάµψει, δεδοµένης και της αύξησης στην τιµή της βενζίνης.

Οι αγγελίες πώλησης ήταν πάντα ένα καλό µέτρο της αγοράς, αφού µε µια µατιά µπορούσε κανείς να διαµορφώσει µια εικόνα για τον µέσο όρο στην τιµή ενός µεταχειρισµένου αυτοκινήτου, ενώ χρήσιµα συµπεράσµατα έβγαιναν και από το πλήθος των διαθέσιµων αυτοκινήτων κάθε τύπου _ όλα αυτά, όµως, για τα απλά καθηµερινά οικογενειακά αυτοκίνητα που αγοράζει ο µέσος καταναλωτής, αφού τα αυτοκίνητα «υπερπολυτελείας» µετρούσαν ελάχιστες εµφανίσεις στις αγγελίες και ήταν πολύ σπάνια η εµφάνιση µιας Φεράρι ή µιας Μπέντλεϊ σε µικρή αγγελία!

Ολα αυτά όµως ανήκουν στο παρελθόν, αφού η Ελλάδα έχει γεµίσει πανάκριβα αυτοκίνητα σε χέρια ιδιοκτητών που αγωνίζονται να τα ξεφορτωθούν, αφού ακόµα κι αν δεν έχουν πρόβληµα τεκµηρίου, αδυνατούν πλέον να τα συντηρούν, να τα τροφοδοτούν µε βενζίνη ή να πληρώνουν π.χ. 1.200 ευρώ ανά έτος για τέλη κυκλοφορίας για ένα αυτοκίνητο 4.000 κ.εκ., σύµφωνα µε τα νέα τέλη που ανακοινώθηκαν και συµπεριλαµβάνουν και τις φορολογικές εισφορές. Στις αγγελίες των αυτοκινήτων σήµερα µπορεί κανείς να βρει πραγµατικά οτιδήποτε και σε οποιαδήποτε τιµή. Αλλωστε, σε µια αγορά µε υπερπροσφορά και µε προβλήµατα ρευστότητας η κατάσταση είναι αυτή που οι ειδικοί ονοµάζουν «buyer’s market», δηλαδή µια αγορά όπου αυτός που καθορίζει το παιχνίδι είναι ο αγοραστής που διαθέτει µετρητά, δεδοµένης µάλιστα και της άρνησης των τραπεζών να χρηµατοδοτήσουν δάνεια για αγορά καινούργιου ή µεταχειρισµένου αυτοκινήτου.
You can leave a response, or trackback from your own site.

0 Response to "Πωλείται Rolls-Royce με μόλις 8.990 ευρώ!"