Από το Capital.gr:

Πλήρως δικαιωμένοι αισθάνονται σήμερα όσοι «κρατούσαν μικρό καλάθι» στις προ μηνών εξαγγελίες του διδύμου Ρέππα - Μαγκριώτη περί άμεσης επανεκκίνησης των κατασκευαστικών εργασιών στα μεγάλα αυτοχρηματοδοτούμενα οδικά έργα, προβλέποντας ότι το αδιέξοδο θα συνεχιστεί επί μακρόν. Η αντικατάσταση στο υπουργείο Υποδομών του Δημήτρη Ρέππα από τον Γιάννη Ραγκούση αποκάλυψε όχι μόνον ότι τα μεγάλα έργα προϋπολογισμού 8,7 δισ. ευρώ κρέμονται από μία κλωστή, αλλά και ότι μέχρι τον Ιούνιο το αρμόδιο υπουργείο είχε περιοριστεί σε μία άνευ προηγουμένου «μάχη εντυπώσεων».



Κοινό μυστικό στον κλάδο των κατασκευών είναι ότι αφορμή για το «λουκέτο» στα εργοτάξια των πέντε υπό κατασκευή οδικών αξόνων υπήρξε η...


...αθέτηση των συμβατικών υποχρεώσεων του Δημοσίου, δηλαδή η μη έγκαιρη παράδοση των απαιτούμενων χώρων ή η καθυστέρηση της επιστροφής του ΦΠΑ στις κοινοπραξίες παραχώρησης και κατασκευής των έργων. Ως αποτέλεσμα, οι τράπεζες διέκοψαν την χρηματοδότηση και επιζητούν την αναπροσαρμογή των επιτοκίων δανεισμού στο 6% από 2% (όπως προβλεπόταν στις συμβάσεις του 2007).

Σχόλιο Παραπολιτικής: Είναι γνωστό ότι οι αυτοκινητόδρομοι πάγωσαν για δυο λόγους. Αφενός γιατί ο Γιώργος Σουφλιάς είχε εκπονήσει ένα φαραωνικού τύπου πλάνο υλοποίησης των έργων κι αφετέρου γιατί η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του Υπ.Υποδομών χειρίστηκε το θέμα μονάχα σε επίπεδο τηλεοπτικών παραθύρων.

Όλα αυτά ανήκουν όμως στο παρελθόν. Η κατασκευή των μεγάλων οδικών αξόνων πρέπει να "ξεπαγώσει" καθώς θα προσφέρει αυτόματα δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας στη χώρα των 800.000 ανέργων. Ο Γιάννης Ραγκούσης απέδειξε στο ζήτημα των ταξί ότι μπορεί να διαχειριστεί δύσκολες καταστάσεις οι οποίες προέκυψαν από την ανωριμότητα του πολιτικού συστήματος να υποστηρίξει μια αναλογικά μικρής σημασίας μεταρρύθμιση.

Το θέμα των αυτοκινητοδρομων είναι όμως πολύ πιο σοβαρό και η συγκυρία δεν επιτρέπει μια ακόμα επικοινωνιακή διαχείριση του. Η υπενθύμιση των λαθών του παρελθόντος είναι μερικώς χρήσιμη αλλά από μόνη της δεν αρκεί για να ξεκινήσουν ξανά τα έργα.
You can leave a response, or trackback from your own site.

0 Response to "Το μεγάλο στοίχημα των αυτοκινητοδρομων"