Συναντήσεις με τους πολιτικούς αρχηγούς και με τους υπουργούς - καθηγητές πανεπιστημίου θα έχει από σήμερα ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, καθηγητής Θεόδωρος Παπαθεοδώρου, μαζί με τα μέλη της συντονιστικής επιτροπής άλλων 9 πανεπιστημίων, για τις σαρωτικές αλλαγές που σχεδιάζει το υπουργείο Παιδείας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Ο κ. Παπαθεοδώρου χαρακτηρίζει ανεύθυνη τη στάση του υπουργείου Παιδείας και κάνει λόγο για κρυφή ατζέντα του συγκεκριμένου νομοσχεδίου - το οποίο δεν έγινε τελικά γνωστό ούτε στην πρόσφατη Σύνοδο των Πρυτάνεων, όπως αναμενόταν. Καλεί τους πολιτικούς αρχηγούς να τοποθετηθούν και να υπερασπιστούν την τριτοβάθμια εκπαίδευση, αφού όπως λέει οι μέχρι τώρα διαρροές του νομοσχεδίου δείχνουν πως βαθύτερος στόχος του υπουργείου είναι η σταδιακή ιδιωτικοποίηση των πανεπιστημίων.
Για ακόμη μια φορά δε, τονίζει πως δεν υπάρχει κανένας σχεδιασμός για τις καταργήσεις ή τις συγχωνεύσεις τμημάτων και σχολών.

Η "ΚΡΥΦΗ ΑΤΖΕΝΤΑ"


Συγκεκριμένα, σχετικά με τη Σύνοδο των Πρυτάνεων που έγινε το Σάββατο στο Βόλο, ο κ. Παπαθεοδώρου δήλωσε στην "Ε":
"Αναμέναμε το σχέδιο νόμου από πλευράς υπουργείου, το οποίο όμως δεν ήρθε ποτέ. Η υπουργός δεν ήρθε στη Σύνοδο τελικά, και μας έγινε γνωστό πως το σχέδιο νόμου θα μας στελνόταν τη Δευτέρα. Καθ' όλη τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου όμως, υπήρξαν κάποιες διαρροές από το σχέδιο νόμου, τις οποίες η υπουργός δεν υιοθέτησε - και η Σύνοδος σε καμία περίπτωση δεν μπορούσε να μιλάει και να σχολιάζει διαρροές. Ομως υπήρξε μία ξεκάθαρη τοποθέτηση επί όλων αυτών που έχουμε ήδη ακούσει από συνεντεύξεις, από τοποθετήσεις της υπουργού. Και βλέπουμε πως όλα όσα ακούμε συνδυάζονται με τις διαρροές που προηγήθηκαν.
Για να ξεκαθαρίσουμε κάτι: Εννέα μήνες τώρα, μείζονα θέματα δεν είχαν συζητηθεί με το πανεπιστήμιο, όπως τουλάχιστον αρχικά ήταν ο στόχος. Κανείς μέχρι τώρα δεν είχε ακούσει για τριετή προγράμματα σπουδών, για το ότι ο "πρόεδρος" του πανεπιστημίου θα είναι εξωτερικό μέλος, δεν θα προέρχεται από την πανεπιστημιακή κοινότητα - και μάλιστα ότι θα έχει μια τόσο μεγάλη θητεία, 6+6 χρόνια. Επομένως εδώ πρέπει να δούμε τι βγαίνει πίσω από όλα αυτά... Πρώτον, ότι υπάρχει κρυφή ατζέντα. Εννέα μήνες με κρυφή ατζέντα, και στο παρά πέντε εξαγγελίες για το άσυλο π.χ., για τα προγράμματα σπουδών... Τι σχέδιο υπάρχει για να γίνουν μονοετή και διετή προγράμματα σπουδών;
Αυτά δεν οδηγούν σε καμία ικανότητα άσκησης επαγγέλματος! Ολα αυτά είναι λάθος, δεν μπορεί να γίνονται επειδή κάποιος τα σκέφτηκε σε ένα γραφείο υπουργείου και τα έκανε νόμο! Αυτά χρειάζονται σχέδιο, μελέτη, εκτίμηση και σαφώς τη γνώμη των πανεπιστημιακών. Εκείνοι μόνο γνωρίζουν ποια θα είναι η συνέπεια στις σπουδές των παιδιών".

"ΕΙΧΑΜΕ ΔΙΚΙΟ"


"Αποδεικνύεται σήμερα ότι είχαμε δίκιο", δηλώνει στη συνέχεια ο κ. Παπαθεοδώρου, σχετικά με τους φόβους που είχαν εκφράσει οι πανεπιστημιακοί το προηγούμενο διάστημα:
"Επιβεβαιωθήκαμε, όταν μιλούσαμε στην ελληνική κοινωνία και λέγαμε ότι θα πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί. Το πρόβλημα της μετάλλαξης στα πανεπιστήμια έγκειται στο πρόγραμμα σπουδών και στα ισχυρά πτυχία. Αν οδεύουν τα πράγματα προς ιδιωτικοποίηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης σε ποιον θα μετακυλίεται το κόστος αυτής της πολιτικής; Μα στην ελληνική οικογένεια. Αυτό είπαμε από την αρχή, ότι τώρα ξετυλίγεται όλο αυτό. Και με πολλή μετριοπάθεια ζητήσαμε από το υπουργείο το αυτονόητο. Δε χρειάζεται διαδικασία εξπρές. Μια τέτοια μεταρρύθμιση είναι πολύ σοβαρό πράγμα. Δε χρειάζεται να πάμε μέσα στο καλοκαίρι να ψηφιστεί ένας νόμος χωρίς τη συναίνεση των πανεπιστημίων.
Είναι κοντόφθαλμη αυτή η πολιτική. Τα ζητήματα του πανεπιστημίου έχουν να κάνουν με το μέλλον της νέας γενιάς, κανένας δεν έχει το δικαίωμα να τρομοκρατεί τα παιδιά μέσα στη συμπλήρωση των μηχανογραφικών τους. Δεν υπάρχει σχέδιο για τις καταργήσεις. Είναι ανεύθυνα τα όσα ακούγονται, και πολλαπλά επιζήμια για την ελληνική οικογένεια. Σιγά σιγά αποκαλύφθηκε η κατεύθυνση αυτής της κρυφής ατζέντας, από ένα νόμο που τον περιμέναμε 9 μήνες και που δεν έγινε γνωστός τελικά ούτε αυτό το Σαββατοκύριακο.
Δε δείχνει σοβαρότητα όλο αυτό. Την ώρα που η Ελλάδα περνάει τέτοια κρίση, να μην υπάρξουν τέτοιες μεθοδεύσεις και διαδικασίες για τα πανεπιστήμιά μας", καταλήγει ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, το οποίο συντονίζει τις ενέργειες των πανεπιστημιακών.
Αντιδράσεις: 
You can leave a response, or trackback from your own site.

0 Response to "Ανεύθυνη χαρακτηρίζει τη στάση του υπουργείου Παιδείας ο πρύτανης Θ. Παπαθεοδώρου"